![]() |
Fyldig blomkål og brokkolisuppe Lavkarbo
Dette ble ca. 2,5 liter hos meg, dvs. under 1 karbe pr. dl suppe.(kun soyamelk) :D
1 blomkålhode (ca 500 gr.) ca 200g brokkoli 2 hvitløksfedd 8-10 dl kraft (vann og buljongterning + litt kyllingbuljong) 3-4dl fløte eller soyamelk eller en blanding (jeg brukte bare soyamelk) Salt og pepper Olivenolje etter smak (olivenolje ”runder” smaken litt) 30 gr smør Del opp blomkålen og brokkolien i buketter Bukettene og hvitløken kokes i kraften ca. 10 minutt. Tilsett fløte/soyamelk. La koke på svak varme til det er mørt.Ha i olje og smør. Mos suppa glatt med stavmixer La suppa trekke i 5-10 minutt. Rør av og til. Blir den for tykk, tilsett litt mer vann. Smakes til med salt og pepper, ev. mer buljong Serveres gjerne med sprøstekt bacon eller strimler av spekeskinke. Kokt egg… Og lavkarbo brød. |
Sv: Fyldig blomkål og brokkolisuppe Lavkarbo
:sikle:
|
Ja den var skikkelig god... Årntli smak av den. :D
|
Mamma lagde sånn til meg i går, men ikke så avansert da. :humre:
|
Yummie! :)
|
dette så bare så venvittig godt ut at jeg måtte ut å handle ingrediensene, kan jeg fryse denne tro?
:confused: |
Sitat:
Har ikke prøvd, og jeg tror det blir tomt hos meg så jeg får ikke prøvd denne gangen ;) |
Sitat:
skal prøve jeg, siden det bare er meg som kommer til å spise det her i gården. Det blir med soyamelk. mmmm ... blir godt |
Sitat:
Merka ikke noe annen smak av soyamelka i vertfall :) |
Sitat:
er jo ny på ED... så litt usikker på om denne er lovlig da... Kanskje jeg ikke får spise buljong:confused: ååå... dumt når jeg blir så usikker. Får vente til en ekspert kommer med råd, titti, dilly eller indi:D jenter som er gode å ha for en ED nybegynner det ;) |
Denne så god ut! :sikle:
Jeg ble litt usikker på soyamelken jeg da, men det har du jo funnet ut av allerede. :D Tror helt sikkert vi kan bruke litt buljong, vi skal jo ha masse salt og krydder. :) |
Sitat:
Dette var kjempe godt faktisk etter dager med søtt ;) |
Gleder meg til å lage :ja: Kanskje dette blir middag i morgen!
|
Den soyamelka jeg kjøpte på kiwi er det bare 0,1 karber pr 100ml :D
|
Hvor finner jeg soyamelk igjen...står den i kjøleskapet sammen med den andre melka. Eller kommer den på boks? :grønn:
|
Står sammen med melka :ja: Merket jeg har er: alpro soya. Uten tilsatt sukker og salt. Passar bra til matlaging og baking står det på den. :)
|
den må ikke stå kaldt, så det er forskjellig. Den er i kartong... som rismelk hvis du veit hvor den er så står dem som regel sammen
|
Takk, jenter! :D Lenge siden jeg har kjøpt og begynte å blande det litt med sånn kokosmelk...
|
Den der må prøves. Riktignok uten brokkoli. Jeg greier ikke brokkoli :o
|
Moser du all blomkålen, eller lar du det være igjen noen biter å "bite" i?....
|
Jeg pleier mose alt, men det går an å spare noe småbuketter og ha i til slutt :)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11. |