![]() |
Tacokjøttdeig i form
Tacokjøttdeig i form
4 porsjoner: Ingredienser
1.Forvarm ovnen til 200 °C. 2.Kok spagettien etter anvisning på pakken. Legg den ferdige spagettien i bunnen av en ildfast form. 3.Stek kjøttdeig og finhakket løk i smør/olje i en stekepanne. 4.Tilsett finhakka paprika, tomater, krydder, rømme og tacosaus, og la det surre sammen med kjøttdeigen i ca 5 minutter. 5.Legg kjøttdeigblandingen over spagettien i den ildfaste formen og strø revet ost på toppen. Stekes i ovn på 200 °C i 15-20 minutter. Næringsinnhold pr porsjon: Kcal: 543 Protein: 40,0 Karbohydrat: 8,5 Fett: 34,2 |
Sv: Tacokjøttdeig i form
Den kan sikkert også lages uten pasta. Da vil næringsinnholdet se omtrent sånn ut:
Næringsinnhold pr porsjon (uten pasta): Kcal: 451 Protein: 33,8 Karbohydrat: 4,0 Fett: 33,3 |
Denne skal prøves i kveld, men tror jeg lager uten pasta så få de andre i fam. ta skjell utemom..
|
Re: Sv: Tacokjøttdeig i form
Hva kan jeg bruke istedet for den tacosausen (first price), vi bruker ikke slike ting (halv/helfabrikata) her i huset, men resten så godt ut.. ?
|
men du kan bruke de hakkede tomatene?... da hadde jeg tatt litt mer av den og kanskje litt ekstra grønt som pleier være i tacosaus, (løk, paprika, chilli... feks)
|
Re: Sv: Tacokjøttdeig i form
Hm, ja, må lese på den tacosausen og se hva som er i den.
(Vi bruker hakkede tomater fra helsekosten, uten "møkk" i, mulig de har noe tacosaus styr også uten tilsetningsstoffer ol., det skal jeg se etter.) |
spiste nesten noe lignende i går på en resturang... :sikle: så jeg skal lage dette ! men med flere forskjellige ost og uten pasta :sikle:
|
Hvor får man kjøpt lavkarb spaghetti og finnes det andre typer pasta også ?(skjell eller skruer feks..)
(Her i huset er pasta med kjøttdeig en slager og jeg synes det er trist å plutselig ikke være en del av disse måltidene lenger...Ikke det at jeg behøver så mye pasta men unger ser jo alt! |
Sitat:
Nå ble jeg nysjerrig (og forhåpningsfull:p), hvor får man tak i lavkarbo spagetti? |
Sitat:
http://www.dialife.dk/default.asp?lang=dk http://www.mindresukker.com/ |
Sitat:
|
Men kan man f eks bruke fullkorns spaghetti? Jeg er helt fersk på dette jeg.. =)
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00. |