Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Kan jeg begynne i dag? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17755)

Smurfine 22-02-08 07:27

Kan jeg begynne i dag?
 
Jeg har en dag i uka hvor jeg unner meg noe søtt, å hva jeg vil. Å da tenker jeg, er det noe lurt å starte på en "kur" ommlegging av kost i dag da når vi er på en fredag?

Smile 22-02-08 07:36

Sv: Kan jeg begynne i dag?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Smurfine (Innlegg 408365)
Jeg har en dag i uka hvor jeg unner meg noe søtt, å hva jeg vil. Å da tenker jeg, er det noe lurt å starte på en "kur" ommlegging av kost i dag da når vi er på en fredag?

oooh....vil ikke lørdag automatisk bli den dagen du unner deg noe godt? Hadde jeg vært deg så ville jeg forberedt meg i dag. Gjort innkjøp,bakt lavkarbobrød. Utrolig mye lettere å begynne når du har lavkarbomat tilgjengelig.Vent til søndagen du med å starte opp. Eller du kan være streng med deg selv og hoppe over den dagen du unner deg noe godt denne uka;) Du vil sikkert oppleve at når fridagen din kommer så smaker det ikke så godt som du ville tro med allt du har gått å hatt løsst på. Og det er bra! Lykke til. Mye du skal ned da?

Summer 22-02-08 08:04

Sv: Kan jeg begynne i dag?
 
Jeg er enig med Smile. :)

Smurfine 22-02-08 09:04

Sv: Kan jeg begynne i dag?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Smile (Innlegg 408368)
oooh....vil ikke lørdag automatisk bli den dagen du unner deg noe godt? Hadde jeg vært deg så ville jeg forberedt meg i dag. Gjort innkjøp,bakt lavkarbobrød. Utrolig mye lettere å begynne når du har lavkarbomat tilgjengelig.Vent til søndagen du med å starte opp. Eller du kan være streng med deg selv og hoppe over den dagen du unner deg noe godt denne uka;) Du vil sikkert oppleve at når fridagen din kommer så smaker det ikke så godt som du ville tro med allt du har gått å hatt løsst på. Og det er bra! Lykke til. Mye du skal ned da?

Jo,lørdag er vår "godte dag"

Jeg skal ned ganske mye, men tenkte å sette meg sånn del mål nå. 5 kilo innen mai? Men da må jeg også virkelig gå inn for det, ikke bare halvveis sånn som jeg har gjort de andre gangene jeg har prøvd.

Summer 22-02-08 15:48

Sv: Kan jeg begynne i dag?
 
Ja, det er kjempelurt å lage seg et hovedmål, og så ha (oppnåelige og realistiske) delmål i prosessen. Lage seg en plan.

Om et år skal jeg være gått ned 15 kg. 5 mai vil jeg ha gått ned 5 av kiloene, og det vil jeg oppnå ved å spise ketosekost, og for å unngå å falle i fristelsesfeller, så vil jeg ha en dag i uken der jeg gir meg selv lov til å spise noe søtt. Osv.

Veldig bra å konkretisere slik. Det øker mulighetene til å lykkes betraktelig. :ja:

Smurfine 24-02-08 09:13

Sv: Kan jeg begynne i dag?
 
I dag begynner jeg :D

Frokost har vært 2 egg med 2 ss melk, å bacon og sjampinjong. Mulig jeg kanskje tok litt mer sopp en lovlig og kanskje litt lite bacon? 3 skiver tok jeg.

Men uansett, nå har jeg begynt å har planen klar nå er det bare å følge den :p

Tuppen 24-02-08 11:19

Sv: Kan jeg begynne i dag?
 
du er klar! skal følge med deg videre ;)
dette klarer du!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:13.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no