![]() |
Tips til å huske tablettene?
Har dere noen små "knep" for å greie å huske alle 4 tablettene?
Frokosttabletten er enkel, for den tar jeg når jeg pusser tennene. Og det samme med kveldstabletten. Men lunch og middag glemmer jeg som oftest :cool: Tips? |
Sv: Tips til å huske tablettene?
spiser 4 måltider om dagen, så da er det greit å huske hver gang man skal spise :) (har de stående ved siden av komfyren)
|
Legg inn alarm på mobilen. :)
|
Sitat:
Men alarm på mob kan være lurt ja |
ja, fast alarm på mobilen må vel være et lurt tips :)
|
Dosett. Er det ikke det det heter? En pillekalender på en måte :p
|
Sitat:
Jeg har en fin blå eske med fire rom. Når jeg tar de siste om kvelden, fyller jeg opp for hele neste dag. Begynte å rote med om jeg hadde tatt det jeg skulle etc, så jeg fant frem dosetten og det gjør det mye enklere. Glemmer jeg å ta med meg dosetten, hopper jeg over de ketolysepillene den dagen. Bedre enn å ta dem for tett inn på og ødelegge effekten av flere piller, syns jeg. |
Har et lite likørglass ( :eek:!!) stående på kjøkkenbenken og så legger jeg dagens pillerasjon i glasset kvelden før. Er jo alltid innom kjøkknet flere ganger om dagen, så da pleier det å gå greit å huske på å få meg alle pillene.
|
Jeg har også en dosett, men jeg har problemer med å huske å da dem - selv om jeg har de med mer eller mindre over alt.
Men nå skal jeg prøve mobil-alarm, så får vi se. Kan ikke blir stort værre i allefall |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43. |