![]() |
Den første lørdagen...litt mer kh enn vanlig?
Så kom den første lørdagen.:(
Da jeg kom hjem fra jobb for en time siden satt ungene og gubben og koste seg med brus, sjokolade, og annet smågodt. Jeg fikk innmari lyst på, men klarte å la være!:) Har i stedet laget Moussaka, og har regna ut karb. innhold. Kom til 40 karber for hele moussakaen. Til nå har jeg ligget under eller max på 15 kh. Jeg har spist 8 karber hittil i dag. Kan jeg da våge meg på å dele opp moussakaen i 4 middager, slik at hver middag blir på ca 10 kh? Tenkte å fryse ned så har jeg litt framover. Skal bli godt å spise noe annet enn egg, lavkarbobrød og bacon i dag kjenner jeg. Men spiser jeg 1/4 i dag kommer jeg opp i 18 kh. Går det bra? Jeg har vært i ketose siden Tirsdag, og vil jo ikke spolere det. Blir nok litt light-brus på meg også i dag, det er jo lov.:D |
Sv: Den første lørdagen...litt mer kh enn vanlig?
Tror ikke 18 karber er noe stort problem, hvertfall ikke når det kommer fra grønnsaker, som det vel for det meste gjør i moussaka?
|
Sitat:
|
Hørtes kjempegodt ut! Hadde jeg ikke vært stappmett hadde det vært utrolig fristende ... :)
|
Sitat:
18 karber er innenfor normalen, men som sagt, så ville jeg heller brukt karbene på grønnsaker som er "lov"... Synes du er flink som sto imot fristelsen etter jobb i dag!! Hurra for deg! :) Etterhvert som tiden går, skal du se at det ikke er noen fristelse når andre sitter og fråtser i karbohydrater lenger...!! Du blir mer likegyldig, og velger andre ting å spise, helt automatisk... Dette er hvertfall min erfaring! |
Sitat:
Hørtes kjempegodt ut ja! :):) |
Sitat:
|
Den mossakaen man får servert i opprinnelseslandet Hellas er laget med auberginer.
Forelsket meg i retten første gang jeg smakte den der, har blitt skuffet mange ganger når noen sier jeg skal få mossaka, og så er det poteter i den!:eek: |
Du skal jo ligge på mellom 15 og 20 karber daglig, så da sier det jo seg selv at 18 g går helt fint.
|
Sitat:
Første gangen jeg smakte mossaka var også i Hellas skjønner du... og den var det poteter i... ;) Forøvrig kjempegod... |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54. |