![]() |
Hva skjer med vekta a?
Nå er det en uke siden jeg begynte med ketolyse og har ikke gått ned noe 1 uka. Er det noe jeg gjør feil? Er så demotiverende å vite at alle går ned noe første uka og ikke jeg. Er det andre som har opplevd å ikke gå ned første uka de begynner med ketolyse?:confused:
|
Sv: Hva skjer med vekta a?
Hei :)
I boka står det at det største vekttapet kommer i uke 2/3. 1. uka bruker kroppen til å forberede seg :) Så ikke fortvil, vekttapet kommer nok :ja: |
Hei Supha,
Jeg gikk heller ikke ned nevneverdig mye på vekta første uka. Derimot kjente jeg at kroppen forandra seg - følte meg mindre oppblåst og ble rett og slett litt "mindre". Ellers er tror jeg bare det er kjempeviktig å ikke ta lett på dette med karbene den første tiden. Fort gjort å glemme seg før man har laget seg nye rutiner. Lykke til - det vil nok merkes før du aner det! |
Første uka er litt sånn omstillingsuke ja :ja: jeg fikk tips før jeg begynte, om å ikke telle med den første uka, siden kroppen trenger litt tid som Gerd også sier. Jeg veide meg den dagen jeg satt igang, men ellers regnet jeg lissom ikke med uke 1.
Så stå på videre :) Og resultatene kommer, det er jeg sikker på :klem: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Det var egentlig godt å høre, jeg har gått ned 2,3 kg den første uka, og holder nå på å prøve meg litt fram med maten.
Imorgen får jeg moren min på besøk og hun skal også følge kuren, blir litt koseligere når man er 2. |
er alltid usikker om jeg spiser riktig. Kan dere bare ta en titt på fordelingen av protein, fett og karbo? I dag har jeg spist
264,5 g med fett 15,2 med karbo 86,54 med protein |
Sitat:
Andre igjen kan spise tonnevis med fett og gå ned. Urettferdig, men sant. Lykke til :) |
Om stillstanden fortsetter mye lenger, supha, kan du ta en titt på kaloriinntaket ditt. Men det er uansett vanlig å spise mer i begynnelsen av en periode i ketose, kroppen trenger å omstille seg og det er vanlig med litt sukkerabstinens. Spis deg mett! :)
|
Sitat:
Men hvor mange gram fett skal man egentlig ligge på? Nesten all kcal ligger jo i smøret, olivenolje osv..Blir forvirret jeg nå.. Skal jeg passe på kcal i tillegg? |
Sitat:
|
veide meg i dag. Og jeg hadde klart å gå opp 300gram!:eek: Nå skjønner jeg ingenting. Så demotiverende:hylgrine:
|
Og det viktigste! Vei deg en gang i uka. Vekta kan svinge MYE i løpet av en uke.
|
Sitat:
I går veide jeg 79,3 og i dag 79,8. Kan man legge på seg så mye da? Kanskje det er fordi jeg ikke har vært på toalettet?? Bekymrer meg så mye om dagen:p Skal vente med vektveeingen til neste mandag. |
Du er ikke aldri så lite forstoppet da? Det kan jo være så enkelt?
|
Sitat:
Det er hovedsaklig karbohydratene du skal passe på. Dobbel- og trippelsjekk boka, og følger du det som står i den, burde du være home and safe. Men si meg... har du gått ned noe før du begynte på denne kuren, altså har du prøvd noen dietter tidligere? Det kan være en grunn til at du har fått litt treg start... kroppen tenker "Å nei, på´n igjen!". |
Sitat:
Jeg meldte meg inn i VG vektklubben i jan. Gikk ned 4 kg, så fant jeg ketolysen. Kanskje det er derfor det går så sakte?? |
Godt mulig. :ja:
Og når kroppen skjønner at det er et nytt og bedre opplegg på gang, vil den nok spille på lag med deg igjen. |
Sitat:
Best for den altså. Tror jeg skal prøve å kutte ut fløte, rømme og cola zero ( drakk bare 1 glass forrige uke ). Kanskje litt mindre fett og, kanskje jeg har lav forbrenning, så kroppen ikke klarer å forbrenne all fettet jeg spiser. Tror jeg skal ta meg litt kaffe, da tar det 2 sek før jeg må på do:D |
Sitat:
Pga vannsamling i kroppen så er det viktig å kun veie seg 1 dag i uka. |
Sitat:
Nå ble jeg lettet. Syntes det var litt vel mye. Jeg som var så flink og trente. Godt jeg har dere, hvis ikke hadde jeg fått hjerteinfarkt:eek: Tuuuuuusen takk for at dere er der:D |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:34. |