![]() |
Soyaprotein / bakemiks
Hva er de ulike bruksområdene på disse? Oppfatter jeg de riktig, når jeg oppfatter at de "overlapper" hverandre?
|
Sv: Soyaprotein / bakemiks
Sitat:
|
jeg har prøvd begge typene til pizzalaging, men bruker MYE mer oreganokrydder i deigen enn det som står der og jeg må si at jeg foretrekker soyaprotein i bunnen, men det er meg da :)
Jeg har servert begge typene til hele familien og de applauderer meg for at bunnen er så god. Jeg synes ikke at de overlapper hverandre, men det er jo mye mindre karbs i soyaproteinet da, men vet at det er mange som kjenner soyasmaken uansett hvilke krydder som blir tilsatt. :) |
Soyaprotein og bakemioks kan brukes om hverandre. Soyaprotein har en bismak som en del misliker. Bakemiksen smaker bedre men er laget av melkeprotein og glutenprotein og de som er allergiske mot et av disse proteinstoffer må derfor bruke soyaprotein.
Vennlig Hilsen Torkil :) |
Sitat:
men kan ikke krydder ta vekk denne bismaken da?? Jeg tenker på meg selv som glatt bruker 3-4 ts oregano nettopp for å unngå denne bismaken. Men det er kanskje feil det ????:o |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:36. |