Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Maltitol! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=18285)

Livsglede 19-03-08 18:11

Maltitol!
 
SEr at det er flere her inne som blir dårlige av dette:confused: Spiser dere masse produkt da? Jeg har nå spist cloetta sjokolade som er søtet med dette og sukralose uten å merke noe å jeg har en mage som reagerer på det meste faktisk:rolleyes: Hva er det som er galt med malitol?:rolleyes::confused::rolleyes:

StineK 19-03-08 18:53

Sv: Malitol!!!!
 
Jeg spiste en hel sjokoladeplate. Etter noen timer hadde jeg løs avføring, men ingen mageknip som enkelte forteller om.

Zincite 19-03-08 19:40

Sv: Malitol!
 
Vi er nok forskjellige her også. Jeg spiste i underkant av en halv sjokolade (mandelsjokolade fra Sukkerfritt - 75g plate) VELDIG GOD smak, men litt søt. Tenkte først det var derfor jeg ble kvalm. Men gikk vel ca en halv time fra siste biten til det begynte rumle og koke i magen. Hadde flere vanndige eksplosjoner i et halvt døgn etterpå. (beklager bildebruken) Så ble lite søvn den natta. Har tidligere tålt läkerol - men prøvde noen en kveld, kanskje 5 før de begynte romstere. Var over en uke etter sjokoladeforsøket. Så nå har jeg tenkt holde meg unna maltitol leeeeeenge. Men om du tåler det - syntes jeg altså smaken av mandelsjokoladen var veldig god..

supha 19-03-08 19:43

Sv: Malitol!
 
Jeg kan også spise uten å bli dårlig:p

Max 19-03-08 23:03

Sv: Malitol!
 
Jeg har ikke spist så mye slikt, men har funnet ut at noen sjokolader virker veldig lakserende, mens andre går helt ok. Cavalier var rene laksèroljen, men den fra Anton Berg gikk helt fint, så det spørs om noen er tilsatt mer enn andre ja.

JenJen 20-03-08 01:09

Sv: Malitol!
 
I begynnelsen kunne jeg også spise ganske mye sånt, men jeg hadde en "episode" der det ble litt for mye.. Etter det begynte jeg å reagere lettere på maltitol, og jeg er nå svært så forsiktig :p Cavalier kan jeg ikke spise i det hele tatt lenger, da slår magen seg helt vrang i flere dager. Anthon Berg går kjempefint :)

Pearl 20-03-08 11:35

Sv: Maltitol!
 
Maltitol har gått fint for meg. Men jeg har ennå ikke fristet skjebnen og tatt mye om gangen.

Photobscura 20-03-08 12:57

Sv: Maltitol!
 
Jeg blir litt rar i magen, men det er mest luft.
Den aller aller verste er den fra sukkerfritt. Kan ikke skjønne at folk klarer å spise den en gang, er jo maltitol med sjokoladesmak, jo! Buæ!

Cavalier reagerer jeg mindre på, Anthon Berg gjenstår å prøve :)

totitten 20-03-08 15:13

Sv: Maltitol!
 
Jeg reagerte mye på en atkins bar med maltitol, Men reagerer ikke så mye på Cloetta sin med 72% kakao som er søtet med maltitol. Den kan jeg spise flere ruter av uten at jeg merker noe. Cavalier har jeg bare spist et par ruter om gangen, for den er så søt at det holder. :D

Photobscura 20-03-08 15:16

Sv: Maltitol!
 
Jeg ser det er flere som skriver om Cloetta og Anthon Berg sine maltitolsjokolader, har ikke sett den på noen butikker foreløbig, hvor kjøper dere disse, folkens?

totitten 20-03-08 15:16

Sv: Maltitol!
 
jeg handler den hos Spar :)

JenJen 20-03-08 15:19

Sv: Maltitol!
 
Cloetta har jeg funnet på Prix og Mega, Anthon Berg på Spar, Mega, Bunnpris og Rema :)

LilleVille 20-03-08 16:05

Sv: Maltitol!
 
Anton Berg var pyton for magen min. Spiste en plate (de er ikke så store), og fikk mageknip og rumling resten av kvelden. Men diarè får jeg ikke heldigvis! Kjøpte noen sukkerfrie karameller i Sverige en gang, de var kjempegode på smak, mmmm! Men FY for en rumlete mage, ikke verd det engang :(

Jeg klarer meg mye bedre uten sjokolade-erstatninger denne gangen enn sist gang. Og det er jo bra! Men jeg har noen Dr. Carbrite barer fra www.diabeticfriendly.com hvis trangen skulle bli for stor.. Og så kjøpte jeg mintkaker fra www.mindresukker.com de var farlig gode! Ikke blitt dårlig i magen av dem, men spiser bare 1 om gangen da..

Bugs 20-03-08 20:44

Sv: Maltitol!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LilleVille (Innlegg 423274)
Anton Berg var pyton for magen min. Spiste en plate (de er ikke så store), og fikk mageknip og rumling resten av kvelden. Men diarè får jeg ikke heldigvis! Kjøpte noen sukkerfrie karameller i Sverige en gang, de var kjempegode på smak, mmmm! Men FY for en rumlete mage, ikke verd det engang :(

Jeg klarer meg mye bedre uten sjokolade-erstatninger denne gangen enn sist gang. Og det er jo bra! Men jeg har noen Dr. Carbrite barer fra www.diabeticfriendly.com hvis trangen skulle bli for stor.. Og så kjøpte jeg mintkaker fra www.mindresukker.com de var farlig gode! Ikke blitt dårlig i magen av dem, men spiser bare 1 om gangen da..

Anton Berg var heller ikke noe for meg. Syns den smakte harskt. Ble skikkelig skuffet.
Men sjokolade fra [Reklame] som du nevner er farlig gode. Du bør smake de andre også! De smaker som vanlig sjokolade:D:):) Har blitt hekta på de må jeg trygt innerømme:)

ketanore 21-03-08 10:41

Sv: Maltitol!
 
Får ikke vondt i magen, men MYE illeluktende luft :D

Safir 21-03-08 18:32

Sv: Maltitol!
 
Jeg kjøpte inn to plater Cloetta til påsken, men er det ikke veldig mye karbo i de? Jeg måtte forte meg i butikken, og fikk ikke sjekket innholdet skikkelig før jeg kom jeg. Forstår jeg det rett når jeg mener det er 12g karbo?

Safir 21-03-08 18:40

Sv: Maltitol!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Safir (Innlegg 424060)
Jeg kjøpte inn to plater Cloetta til påsken, men er det ikke veldig mye karbo i de? Jeg måtte forte meg i butikken, og fikk ikke sjekket innholdet skikkelig før jeg kom jeg. Forstår jeg det rett når jeg mener det er 12g karbo?

Hmm... Ser nå at det ser ut til å være ganske stor forskjell på de. Den med mørk sjokolade virker å ha mindre karbo.

ketanore 23-03-08 09:48

Sv: Maltitol!
 
igår spise jeg en hel plate fra sukkerfritt! det var noe av det VERSTE jeg har vært borti, oppblåst til de grader, med magesmerter og mye luft. ALDRI mer av denne på meg iallefall..

michij 24-03-08 12:53

Sv: Maltitol!
 
Det som er greia er at av sjokoladen får man bare litt luft i magen av, men spiser man annet godterei er det noe helt annet. Da sprenger det. Virker som at det er mye mye verre!!!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:11.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no