![]() |
Åh, fy F! (Cavalier sjokolade med maltitol)
|
Sv: Åh, fy F!
Hei, mange reagerer akkurat slik på maltitol. Maltitol er ikke kunstig søtning, men det ser ut til at mange ikke tåler det likevel. Bør nok holde deg unna Cavalier i fremtiden du! :)
|
Sv: Åh, fy F! (Cavalier sjokolade med maltitol)
[quote=MokkMokk;
Sjokkisen var god den, men ikke så god at jeg risikerer dette her igjen. Blæh. :mad:[/quote] Jeg har også lignende erfaring, men det virker ikke som om det går helt inn hos meg! Jeg har gått på samme smellen flere ganger nå, men jeg har i alle fall sluttet å spise maltitolsøtet sjokolade før jeg skal ut av huset! Så jeg har kanskje lært litt likevel...:rolleyes: |
Maltitol er helt naturlig, men mange reagerer veldig på det, med magesmerter og diaré. Jeg reagerer som deg, og kan ikke spise det. Kanskje 2-3 biter men jeg holder meg helt unna. Grusomme fødselssmerter, aldri mer!
Det finnes sjokolader søtet med Lakitol (feks. Stella Premium), som er et annet naturlig søtstoff, og mange reagerer mildere på dette søtstoffet. Jeg tåler dette mye bedre enn maltitol-søtet godteri. |
ja hiver meg på denne. spiste sjokolade med malitol på hytta.... med ute do........ det var morrro kan du tro...... så da er sjokolade lystene helt borte!!!!!!
|
Jeg har lagd cocosasjokkis med cavalier. Ikke kjent noe ubehag. Er en av de heldige jeg da. Har spist flere av de
|
bare en ting...kroppen venner seg til maltitolen også..men bør begynne forsiktig og så kan man spise litt mer etterhvert.. ;)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Cavalier fungerte fint som avføringsmiddel her også, så jeg klarer meg nok uten...
|
Sitat:
må jo testes en gang :p |
Sitat:
|
uff...holder meg til en liten bit mørk sjokkis om kvelden ja...tåler du atkins barer da?
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:35. |