![]() |
Dagsplan for mat - ferdig utregnet!
Hei!
Jeg er ny på ketolyse, og synes det er litt tungvint å sitte å regne over all maten "selv" hver dag.. og så fikk jeg en ide, da: Hva om vi legger ut en full matplan for en dag her, også kan vi bruke hverandres ideer? :rolleyes: Det burde jo være mulig, ikke sant? Her er et eksempel, jeg er ny på regninga men tror det er riktig med tanke på karbs: Frokost (2 karber): 2 kokte egg med 50g røkt laks, evt med litt majones (isåfall blir det litt mer karber) Lunsj (2 karber): 1 Avokado (ca 200g) med tunfisk/reker, salt, pepper Middag (8,4 karber, 9,4 hvis du bruker 100g kryddersmør eller saus): Stekt biff med sopp (25g), løk (25g), paprika (50g), brokkoli (100g) og rapidsalat (50g) med kryddersmør/bernaise (velger du rette produkter her, har begge har 2 karber pr 100g!) Kveldsmat (Med seterrømme - ca 1,5 karbs og med cf - ca 1,7) Dipkos med ost, agurk og f.eks spekemat. Lag en liten skål dip av litt seterrømme/creme fraiche med litt krydder i - nam! Totalt for denne dagen: 14,1/15,1 karber! Det som er viktig, er å oppgi hvor mange gram grønnsaker det er, slik at det går an å etterligne for andre, uten å få i seg for mye karbs... På denne måten kan vi også gi hverandre mer tilbakemeldinger på dagskost og vi kan mixe og matche etterhvert som flere legger ut? :D Bare et forslag, altså :o |
Sv: Dagsplan for mat - ferdig utregnet!
God idé! Håper fler skriver inn sine planer (selv er jeg veldig dårlig på matte...:o).
|
Trodde kanskje det var en god ide.. :o Spesielt når man er ny, også kan man jo få ideer fra andre ut fra dagsmenyene :)
|
Frokost:
4 stk morrpølse ca 6g Lunch: 7 skiver fenalår 7 ts seterrømme Middag: 5 skiver fenalår 3 kokte egg 2 skiver hvitost 1 tomat 1 ts cocosa Kveldsmat 250g (inkl bein) kyllingvinger 1/2 tomat 2 dl rødvin (Adega o Monte Tinto) 7 ruter dia-sjokoloade Cachet bar Totalt 16 karber |
Flott ide :) Mange som skriver hva de spiser dag for dag i journalene sine, men ofte uten vekt da.
|
Frokost: 1 pk bacon, 2 speilegg = 2 KH
Lunsj; omelett av 3 egg, 0.5 dl fløte, seltin, pepper, en dæsj gressløk. Stekes, legger norvegia i mellom før den brettes, spises når osten er smelta: 3 KH Kvelds/middag; 150 gr blomkål, 150 gr broccoli legges i ildfast form, ha oppå et par ss rømme, og gjerne en skje pesto, øverst legges en kyllingfilet som er krydra etter smak. Stekes i ovnen til kyllingen er gjennomstekt. = 10 kh |
Frokost/Lunsj (3,5 karber):
2 speilegg og bacon - litt ketchup, ææsj bacon :p Middag (ca 5,8 karber i grønnsakene - min variant med dip, rundt 8-9 karber) Kyllingfilet skjært i strimler, stekt i masse krydder (citronpepper, kyllingkrydder, grillkrydder og litt hvitløkssalt). Grønnsaker: brokkoli, rosenkål og agurk (75g av hver). Guacamole/salsa/rømme ved siden av til å dyppe i - NAM :D (har ikke regna inn karbs til dippen, det må dere beregne ut fra hvor mye dere spiser, hvilken salsasaus etc) Kvelds (3 karber): Omelett av 3 egg med baconrestene, ost og masse krydder. Totalt for dagen: Ca 15,5 karber :) |
Frokost:
4 skiver bacon 2 egg karber: 0,5 Lunsj: 1 kyllingbryst 2 spiseskjeer sæterrømme m/masala-krydder karber: 0,8 Middag: 2 nakkekoteletter 1 dl blomkål/brokkoli mos karber: 3,4 Totalt karber denne dagen: 4,7 |
dytter denne opp!!:)
|
Hehe... Hyggelig det!
Dagens for meg, tror jeg: Frokost: "Muffin" - se journalen min for oppskrift.. - 2,2 karber Middag: Tacotallerken med masse ost og krydder (og en hel chilli), pluss 50gr løk, 100gr tacosaus pluss ca 150gr sæterrømme, pluss salatblader for å lage en slags wrap av det - 12,5 karber Kvelds: Ost/Spekeruller - maks 1 karb totalt :p Totalt for dagen: ca 15 karber :) |
Frokost:
2 egg 8 skiver hvitost 5 skiver spekeskinke 50 g tomat 50 g isbergsalat Vann vann vann:) = 3,0 g Middag: 100 g asparges 8 skiver spekeskinke Revet parmesanost = 2,5 g |
Frokost:
2 egg(kokte) 3 stk kokt skinke(pålegg) Vann Lunsj: Salat med skinke, mais isbergsalat hodekål, mais agurk, gulrot delt på to måltider(spiser to ganger iløpet av jobben) Middag:salat ( samme som over) og 1 kyllingfile med cf, 100 g sopp stekt i cf salt og pepper 30 g gulrot 50 g brokoli Er ikke så god på dette enda, er min første dag. er jeg helt bak mål her?????:rolleyes: Middagen var kjempe god hvertfall, spiste nok litt for mye tror jeg:cool: |
Sitat:
|
Sitat:
Fant ut det med gulerot og mais nå nettop,undersøkte litt,:cool: har ikke fått boka enda, så før den kommer prøver jeg meg frem. har spis godt idag, tror jeg tok litt lite lunsj, men tok det igjen på middagen. ;) Tror jeg skal ut å skaffe meg en vekt også, så er jeg sikker på mengden jeg skal bruke. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40. |