![]() |
Papadum-pizza
Inspirert av nalana i denne tråden:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16972 Jeg kjøper Santa Maria Papadums. Ta en stk og legg på stekeplate. Ha på ønsket saus, grønnsaker, kjøtt og masse ost. Oregano er godt på toppen som vanlig. Inn i ovnen på 225-250 grader, øverst i ovnen. Til osten er passe smeltet og det ser godt ut! Ca 10 min. La den avkjøle seg et par minutter, så kan mini-pizzaen holdes i hånda. 1-2 stk pr person. De er også gode kalde! Alternativt kan man bruke to stk som bunn og ha ost i mellom. Blir litt mer solid bunn, men også mer karber. (57g karb pr 100g. Pleier å være 12-13 stk i pakka selv om det står 10 utenpå.. 110g i hele pakka gir ca 5 gr karb pr bunn.) |
Sv: Papadum-pizza
Er disse gode med pålegg på? :) Papadums'ene altså.
|
De er som chips i konsistens... Veldig sprø og tynne.
Vil du ha noe sog du kan legge pålegg på så foreslår jeg at du tar kavli eller tine ferdig skpret smelteost og slenger på bakepapir i mikron til de popper opp og blir sprø. Kjempegodt alternativ til knekkebrød. |
Hva slags grønnsaker kan man ha på, og skal de være stekte før de legges oppå? Og hva slags kjøtt kan man bruke? Bør kjøttet være stekt før papadumsen settes i ovnen?..
Takker for svar :) |
Om det skal være i ovnen i ti minutter, så bør du vel steke kjøttet først, ja. Ellers lager man disse som man lager vanlig pizza. Papadums fra innvandrerbutikk har mye mindre karber. Det er omtrent bare linser og egg.
|
Takk for oppskrift, denne var helt super! Har allerede blitt en slager i heimen :D
Tar bare 5 min å lage hvis man bruker Terina pizzafyll med bare 3 karber per 100 gr. Drysset over pizzafyllet ost og oreagano, før jeg stekte den i ca 5 min. Nam! |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49. |