![]() |
Hvor mye proteinpulver oppveier høy karbo?
Tortilla chips med ost fra Kims er min absolutte snacks-favoritt, og jeg lurer på om jeg kan spise følgende: 1/2 pose (75 g) sammen med salsa, hvis jeg tar 3 ss proteinpulver i 3 dl vann i tillegg. Dette blir 30 g protein. Jeg putter oppi en skje husk også (malte psyllium-frø). Nå har jeg ikke noen poser med Kims tortilla chips i huset, så jeg får ikke sjekket næringsinnholdet. Det er det vel ikke noen av dere som har liggende i skapet heller, vel...he, he.:p
Tortilla chips'ene må jeg spise med Kims medium salsa og salsaen inneholder pr.100 g: Energi ca. 200 kJ (50 kcal), Protein 0-1 g, Karbohydrat 10 g, Fett 0-1 g). Poenget mitt er i hvert fall: hvor mye karboh.rik mat kan jeg spise hvis jeg i tillegg tar 30 g proteinpulver??? Da kan man jo gjøre dette hvis man skal på bursdag o.l. :D Noen som har peiling? ;) marianne |
Den var ny !! :D
Proteinpulver oppveier karbo ?????? Dette vil jeg gjerne ha svar på !!! MHM !!?? .....MHM !! MHM !!?? MHM ??? |
Jeg syns du skal finne deg en ny favoritt jeg:p . Hva med nøtter og bacon?
|
Protein oppveier ikke karbo, men det senker den totale gi en på måltidet.
Spis minst like mye protein som karbo( helst mer) . Bruk helst et protein pulver som inneholder mye kasein eller vanlig protein holdig mat. |
Proteinpulver i jentematboka og Sonekosthold
;) Karin Hvoslef putter proteinpulver i bake-oppskriftene sine i jentemat-boka, og dr. Barry Sears skriver i Soy Zone-boka at man KAN legge høy-glykemiske matvarer på tallerkenen hvis man bare passer på å samtidig spise en like stor mengde protein???!!
Jeg mener også jeg leste noe "Lindbergsk" om dette tema. Jeg skal lete!!! Ha en proteinrik kveld! :p marianne |
Jepp, protein senker gi en i et måltid, men man må alikevel tenke på mengden karbo. 100gram karbo er 100gram karbo uansett hvor mye protein man spiser.
|
Fælt du skriker da Nille! Må da få ta meg en dusj da vel... :p :D
Du er inne på noe Marianne. Men det er én ting å legge til proteiner for å dempe blodsukkerstigningen hvis man skeier ut med noe høyglykemisk. Noe annet er å "spekulere" i hvor mye karbohydrater du kan spise hvis du spiser så og så mye proteiner. Karbohydratene dine bør komme fra grønnsaker, frukt, bær og nøtter. Basta bom! ;) Kristian: Hvorfor kasein og ikke myse? Det er jo så mange som ikke tåler kasein. :confused: |
Kunne muligens kanskje hadde vært kalkun-bacon...
Sitat:
Jeg ække noen bacon-jente, nei...men man skal jo ikke stagnere og ikke prøve noe nytt her i livet. Det kunne i og for seg vært kalkun-bacon - men det får jeg ikke tak i - og dessuten det var det med de dårlige proteinene i kjøttet for oss "A-blodtypere" da. :p marianne |
Sitat:
Jeg fant ærlig talt ikke noe kasein her, og det heter vel muligens det samme på engelsk...gulp?!:confused: :p marianne |
Sitat:
*Lise helt i hundre venter på svar nååååååååååååååååå* |
Sitat:
MHM; jeg har ikke hevdet at det er bedre med kasein enn myseprotein, men jeg ser gjerne at begod utgreier det litt. |
Sitat:
Soya funker sikkert fint. Kristian????:rolleyes: |
Sitat:
Men, alstå: Nå skjønner jeg ikke no'. Vi snakker jo om to typer proteiner (myse + kasein). Men proteiner har da ikke glykemisk indeks. Selv om det tas opp lettere i kroppen, så er det ikke dermed sagt at BLODSUKKERET øker. (Hvis du ikke spiser veldig mye da). Hurtig opptak i musklene er jo bare positivt. Eller hur, BEGOD? :D |
Sitat:
Bacon-chips er det det samme som bacon-crisp? Og er det egentlig sunt???:rolleyes: ;) marianne |
Trodde han foreslo at du skulle spise nøtter og baconcrisp i stedet for tortillachips jeg...:)
|
spekulering kan være kult det!
Sitat:
Men jeg må jo få kose meg litt. Og jeg skal bare ned 5 kilo. Og jeg har ikke dårlig tid på å gå ned de kiloene...eh :o marianne |
Sitat:
|
Sitat:
Skjønner meg ikke på HP som lar deg legge ut ett så fint bilde av deg på nettet. Du må jo få mange tilbud hver dag:D |
Du kan sikkert legge ut bilde du også Kristian. ;)
|
Protein påvirker blodsukkret det og, men ikke på langt nær i sammegrad som karbo. Det er bare fett som overhodet ikke påvirker blodsukkret.
Myse tas fort opp i kroppen og det som ikke går direkte til musklene blir omdannet til glukose. ( ca 1time ) med et kasein pulver for man en langt senere omdanning ( opptil 5-7 timer). Basic protein 80%kasein 20 % myse http://www.athletic-city.no/shop/ Har ikke peiling på soyaprotein.(eller eggprotein(fysj)) |
Sitat:
|
Bacon-crisp...
...er faktisk på grensen til å være sunt ja. Er ikke så flink til å "Quote", men dere husker sikkert spørsmålet noen innlegg lenger oppe....
En av lavkarbo-guruene, nå husker jeg ikke hvilken, tror kanskje Atkins, sier at bacon-crisp er veldig bra. Det er så å si bare fett og proteiner, og faktisk mye mer proteiner enn fett. Nå har jo alle forskjellige ting å ta hensyn til, men hvis man holder seg til ekte vare, så er det ikke mye galt i å kose seg med det innimellom. Det er nygelig med avocadodipp til. Men man må nok lage den selv for å vøre sikker på at det ikke er noe styggedom i den. :eek: |
Sitat:
Fiber? Tipper du har rett Nille. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05. |