![]() |
Karbonaderull
Denne er kjempegod..... og med lite karbohydrater i tillegg så må det jo bli en fulltreffer...hehe ;)
Karbonaderull 500 gram karbonadedeig (evt kjøttdeig for de som heller vil det) 1 pk Tine kremost (Jeg bruker enten m/hv.løk eller pepper) 1 egg Salt, pepper og annet krydder dere ønsker. Finhakk gjerne 1/2 rødløk også..... Bland dette sammen og spre det (i et rektangel) utover et fuktet bakepapir. (i ca 1 - 1,5 cm tykkelse) Lag eggehakk av 4 egg, litt kremfløte, salt, pepper og masse gressløk. Fordel den ferdig stekte eggehakken langs midten av kjøttdeig rektangelet. Brett sidene over og klem skjøten sammen. Legg på aliminiumsfolie i en langpanne/ildfast form. Stek på 220 - 225 grader i ca 1/2 time. avkjøles i pannen og skjæres i gode skiver. Serveres kald som pålegg, middag, ved siden av salat eller bare spise helt alene. Godt er det uansett.... NaM NaM... :D |
Sv: Karbonaderull
Hørtes spennende ut..det må prøves :D
|
Sitat:
Den blir faktisk enda bedre om man steker den litt i stekepannen først... da får man en bedre stekeskorpe.... Men det er litt vanskelig for den er for det første litt stor for ( i allefall min) stekepanne og det er vanskelig å snu den uten at den går i stykker..... Men altså... den blir veldig bra med bare å steke i stekovnen også altså.... :D |
Egghakk? Hva er det? Mener du da eggerøre? (Har litt tungt for det ...)
|
Sitat:
Kjært barn har mange navn veit du... ;) |
Dette skal prøves :ja:
|
Smakt enda Gerd? ;) DU er jo så rask på labben...rene kaninen.. :lol:
|
Jepp, her er den stekt og prøvesmakt :ja: Og det vart gødt :sikle:
Ble litt endringer pga manglende ingredienser.... ;) Skal ha dette til middag i dag :D |
Den må jeg jamen prøve!!!
:ja: Takk for fin oppskrift! |
Herregud, dette hørtes jammen godt ut :D
|
hvor mange sneier blir dette? og karbsinnholdet, er det noen som har regna det ut :)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:42. |