Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kosttilskudd (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Hva er dette? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1921)

Fedonisten 17-09-04 16:50

Hva er dette?

1 Vedlegg
Nå må jeg først se om jeg får til å legge ved et bilde her.......og det fikk jeg til ja!! :)

Spørsmålet mitt er altså: Har noen en formening om hva dette er? Og hva det har vært utsatt for?

MHM: Fint hvis du kan la være å svare sånn i første omgang - siden jeg har fortalt deg svaret.... :p

MHM 17-09-04 16:55

Skjønte det ikke selv om du har sagt det jeg da...... :o :o :o

Fedonisten 17-09-04 17:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MHM
Skjønte det ikke selv om du har sagt det jeg da...... :o :o :o

Og du hevder å være på vei ut av tåka?? :p :D *ler - men er glad i deg da!*

nalana 17-09-04 17:16

Ser ut...

...som en sleiv som har vært utsatt for for mye varme, men svaret er sikkert litt mer spennende enn som så.....

BUHUUU, jeg klarer ikke å legge ved bilder, bruker browseren, men bildene kommer ikke frem:hylgrine:

Summer 17-09-04 17:30

For meg ser det ut som majones som har vært utsatt for å bli skvist ut en tynn åpning...:p

Summer 17-09-04 17:37

Robin foreslår en sau.... :cool:

nalana 17-09-04 17:57

Nå ser jeg det!

Det må være en smeltet engangsgaffel. Ligner i hvert fall veldig:p

Anne 17-09-04 20:32

Asiatisk plastikk-tannpirker med utskåret slangehode...:cool:

guro 17-09-04 21:30

Er det et sprekt produkt? :confused:

Summer 17-09-04 21:47

Nå har jeg satt og stirret på den en stund.....

En plastskjei som har lagt på komfyren og hengt igjen når du har prøvd å fjerne den etter du/din datter skrudde på platen.

Det er _det_ det er! :ja:

Summer 17-09-04 21:49

men hvorfor ligger den under kosttilskudd?

Nille 17-09-04 22:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lise
men hvorfor ligger den under kosttilskudd?

Fordi det er smeltet og så stivnet cocosa ???

Fedonisten 17-09-04 23:26

Nå må jeg nesten fortelle - for flere av dere har rett.... Det ER en plastikk-te-skje som har smeltet/gått i oppløsning. Akkurat DET er kanskje ikke så spennende å legge ut i forumet - men HVORDAN den har gått i oppløsning er ikke mindre enn grusomt, oppsiktsvekkende, kvalmende, forferdelig og forhåpentligvis forbudt!

Som dere har sett av min signatur jobber jeg litt med kosttilskudd/helsekost og syns det er fantastisk spennende. Produktene er vannløselige og produsert og sertifisert etter GMP standard. Dvs. at produktene har samme sertifisering i forhold til "renhet" som medisin. At produktene er vannløselige gjør at jeg blant annet tar et omega-3 tilskudd som også er vannløselig og rent. For å sammenligne hvordan tradisjonelle omega-3-kapsler oppfører seg i vann i forhold til det produktet jeg bruker - ble det gjort følgende test:

2 omega-3 kapsler ble klippet opp og puttet i et glass med litt vann. Både kapslene og oljen ble lagt i vannet. En plastskje ble brukt for å røre i glasset, og skjeen ble stående i.... Etter 7 timer ser plastskjeen ut som på bildet. :eek: Den har gått i oppløsning og plastpartiklene flyter rundt i vannet sammen med oljen. Helsefremmende?

De av kapslene som ble testet som IKKE gjorde at skjeen løste seg opp, samlet seg til forholdsvis faste geleklumper. Litt silikon-aktige. Personlig syns jeg dette også er "små-skummelt". Spesielt siden jeg har fått vite om en person som ble lagt inn på sykehus med store mage/tarm problemer, og hvor problemet viste seg å være en fullstendig forstoppelse i tarmen av....ja nettopp kapsler. Gelatinkapsler.

Skremt hilsen fra Fedonisten

nalana 18-09-04 10:01

?

Håper ikke denne teksten har stått under bildet hele tiden!?:

plastsked.jpg

Da er det ikke bare HMH som er i tåkeheimen:D

Fedonisten 18-09-04 10:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nalana
Håper ikke denne teksten har stått under bildet hele tiden!?:

plastsked.jpg

Da er det ikke bare HMH som er i tåkeheimen:D

*gapskratter*

Det står ikke under bildet mitt - fra min PC jaffal.....

Summer 18-09-04 11:00

står ikke her heller.... :D

nalana 18-09-04 14:27

Det står...

...fortsatt hos meg:o

Godt jeg ikke tippet helt riktig da, men tippet på plastgaffel, gpa de små sporene jeg trodde jeg kunne se etter gaffeltenner:rolleyes:

guro 18-09-04 14:31

Ikke her heller, men tåka er tett!

guro 18-09-04 14:32

Men atte ... er det bra å spise fettløseligevitaminer som er omgjort til vannløselige da?

Fedonisten 18-09-04 16:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av guro
Men atte ... er det bra å spise fettløseligevitaminer som er omgjort til vannløselige da?

Ikke hvis de bare er gjort vannløselige. Men hvis de er gjort vannløselige + renset og produsert etter GMP så er det veldig bra. Bedre opptak - og mindre doser.

HP 24-09-04 13:54

Vi selger også et Omega3 produkt som kan løse opp kunstige 'spise redskaper' :D

Glimrede isopor-kopper av typen som holder kaffen god og varm deles i 2! :p av 2 kapsler i ca 30sek! ;) Møller brukte flere minutter i vår kjøkkentest. :snill:

Men når det er sagt så spiser vi Pikasol... ;) (ikke isoporkopp-testet)

Fedonisten 24-09-04 15:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av HP
Vi selger også et Omega3 produkt som kan løse opp kunstige 'spise redskaper' :D

Glimrede isopor-kopper av typen som holder kaffen god og varm deles i 2! :p av 2 kapsler i ca 30sek! ;) Møller brukte flere minutter i vår kjøkkentest. :snill:

Men når det er sagt så spiser vi Pikasol... ;) (ikke isoporkopp-testet)

Noen ganger skjønner jeg bare ikke humoren din HP....... Men hvis det er viktig for deg så forklarer du nok dette innlegget også du....;)

Nille 24-09-04 16:57

Når jeg kommer hjem i kveld (er i farta, skal til middag hos den nye oldermoren) skal jeg teste Ultra Omega 3-6-9 !!

Rapport følger !!

MHM 24-09-04 17:01

Som jeg skrev i en annen tråd: HVA kan det være i kapslene eller fiskeoljen som gjør at plast smelter? :confused:

HP: Jeg skjønte heller ikke bæret av hva du mente i innlegget ditt! Selger du et omega-3 produkt? Kaffekopper? Hæ?

HP 24-09-04 21:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten
Noen ganger skjønner jeg bare ikke humoren din HP....... Men hvis det er viktig for deg så forklarer du nok dette innlegget også du....;)

Ikke humor, bare det at vi og 'selger' et omega3 produkt som er i stand til å ødelegge et reisekjøkken... ;)

'Selger' fordi det er i sortimentet til et nettverksselskap vi en gang meldte oss inn i... Sammen med en rekke andre produkter vi er avhengige av... :snill: Så nei; jeg selger ikke... :p

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:57.