![]() |
Jeg lurer på noe angående lollypopbrødet
første gangen jeg laga det, fikk jeg ikke skyllt av disse linfrøene, hadde ikke sil.. så da tok jeg av allt vannet jeg kunne og slengte det opp i røra.. når jeg skulle spise av det i dag, var det selvfølgelig bare en stor slimklump. synd, for brødet blei ihvertfall veldig pent å se på :p
så nå har jeg laga et nytt, da vanna jeg ikke ut frøene. nå står det i ovnen.. MEN, jeg synes røra blei skikkelig kompakt, og tung. hadde litt olje oppi også. dere som har laga det uten å vannet ut linfrøene. skal deigen være litt tung? skal jeg steke det like lenge? har det midt i ovnen på 190 grader- |
Sv: hei :) jeg lurer på noe angående lollypopp brødet.
Jeg stekte lpb nesten i to timer jeg da. Ha bakepapir eller folie over så brenner det seg ikke. Røren blir veldig tung uten bløting, husk, mye mindre væske!
Men ja, du må huske å vaske linfrøene når de bløtes (jækk), i tillegg brukte jeg 100g glutenmel og 100g sojamel oppi, og tok bort 100g linfrø. Da ble det aller best og mindre "omelett"-aktig. |
Sv: Jeg lurer på noe angående lollypopp brødet
Mulig at jeg er feilinformert, men den eneste grunnen til at linfrøene skal legges i vann, er at de ellers vil passere ufordøyd gjennom systemet vårt?? Derimot kan kroppen vår fordøye knuste eller bløtlagte linfrø??
(Kilde: min mor) Når jeg har lagd lollypopbrødet, så har jeg alltid knust ca halvparten av linfrøene i hurtigmikseren og brukt resten som de er. Og siden jeg ikke har noen referanse ;), så synes jeg at brødet mitt har vært helt ok :) |
Sv: Jeg lurer på noe angående lollypopp brødet
Jeg har bare slengt alt oppi en en bolle og kjørt på med stavmikser, ikke noe bløtlegging, og brødet mitt ble smashing :)
|
Sv: Jeg lurer på noe angående lollypopbrødet
Jeg har ikke bløtlagt frøene i det hele tatt, og tom min samboer spiser det. Og han er kresen. Bare husk å sett brødet på nederste rille i ovnen.
Har også hatt det stående i opp til to timer. Synes det blir kjempegodt jeg... |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:16. |