![]() |
Bestille kosttilskudd fra USA på nettet
Hoi! Lurer på om jeg er elendig på å google, men jeg skal bestille disse, men aner ikke om det er lov, og eventuelt hvor mye jeg får lov til å bestille. Jeg MENER å ha hørt at jeg får lov til å bestille kosttilskudd tilsvarende tre måneders forbruk, men klarer ikke å finne noen klar info om det.
B-vitaminene i Norge er litt for pinglete, og disse fungerer utrolig godt for meg, men jeg har ikke råd til å dra til Sverige og kjøpe disse til 200 spenn, så jeg ble så glad da jeg fant denne nettsiden! Noen som vet? |
Sv: Bestille kosttilskudd fra USA på nettet
Sitat:
|
Er det lov å bestille kosttilskudd fra USA i det hele tatt?
Denne siden her klassifiserer jo alt av vitaminer og mineraler som legemidler http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles...27-1565.html#2 Jeg vet ikke jeg altså, ser bare ikke veldig lovende ut synes jeg :confused: |
Sitat:
|
Sitat:
Synes greia med kosttilskudd i Norge er tilnærma latterlig. B-vitaminer er jo til og med vannløselige, kroppen tar det den vil ha, resten tisser man ut. Så jeg kan ikke si jeg ser problemet. Noen andre som vet? |
Riboflavin er legemiddel? :rolleyes:. Så latterlig.
Lurer på om det er et sted jeg kan sende mail om dette og spørre, så jeg ikke driter meg ut. Jeg er nemlig snart tom, og sliter litt. |
hva med denne: http://www.naturlegemiddel.com/ , her har de sterkere b-vitaminer, ikke like sterke som de du linka til, men likevel mye sterkere enn norske. Jeg har akkurat bestilt derfra selv.
|
Sitat:
Prisen er ekstra forlokkende med den amerikanse sida, pluss at jeg har brukt solaray-produkter i årevis, så jeg er veldig trygg på den, men du går god for disse? Takk :) |
Sitat:
Jeg bestilte en pakke fra usa med mat og barer, og fikk dette brevet i posten: "Vi har mottatt en postsending til deg som inneholder varer som klassifiseres som legemiddel. Det er ikke tillatt å innføre legemiddel til privat bruk fra land utenfor EØS/EU" osv... Så i og med at alle vitaminer og mineraler klassifiseres som legemiddel ... Men du kan ringe 81000710 og be om å få snakke med noen som har med postfortolling å gjøre, eller sende mail til postens godssenter: postfortolling.pgo@posten.no De burde jo kunne svare. |
Mener å ha lest et sted at du ikke har lov til å ta inn noe sterkere enn det som er i salg i Norge. Hvis sterkeste b viamin som selges i norge er 600mg kan ikke du ta inn større enn 600 mg
Men det kan hende jeg husker feil. |
Sitat:
|
Men de sender FRA Norge?
|
Sitat:
"For Norske kunder vil vi så langt det er mulig dele opp forsendelsene slik at hver postpakke ikke overstiger kr 200,- i vareverdi. På den måten vil de norske kundene slippe å betale mva. og tollbehandlingsgebyr." Så det må jo bety at de sender fra utlandet. |
Hmmm... Det må jo merkes, og sjekkes i tollen, så jeg er litt skeptisk. Kanskje kjøpe noen av de sterkeste norske, og spise tredobbel dose så lenge :D.
Hadde vært über om du kunne gitt meg tilbakemelding om hvordan dette gikk, så skal jeg prøve å få ringt tollvesenet over helga :ja: |
Sitat:
|
Kult! Og takk igjen :suss:
|
Jeg henger meg på denne tråden, så den dukker opp når KatjaBlå har fått pakken sin :)
|
Da var b-vitaminene fra naturlegemiddel.com her! Jippi!:) Bestilte dem 28.mai, og henta dem på posten idag, sånn hvis noen lurte hvor lang tid det tok før jeg fikk dem, hehe..
|
Ah, kult! Nå har mamma kjøpt til meg i Sverige, nok til halvannen måned, men da vet jeg hva jeg skal gjøre om ca en måneds tid ;)
(Ble de sendt fra Norge, forresten?) |
Stas!! Da bestiller jeg også fra dem. Er helt tom for masse greier.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41. |