Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål om matvarer og oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Hjelp, hvor mange karbs er det i Cloetta sjokolade uten tilsatt sukker? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19824)

xeena82 07-06-08 18:31

Hjelp, hvor mange karbs er det i Cloetta sjokolade uten tilsatt sukker?
 
Har funnet cloetta sjokolade på butikken uten tilsatt sukker...

i den med melkesjokolade er det 53 g karbo per 100 g, hvorav 12 g er sukkerarter og 40 g er sukkeralkoholer (malitol). Har denne da 13 g karbo per 100 g sjokolade?

i den med 72% mørk sjokolade er det 35 g karbo med 1 g sukker og 25 g sukkeralkoholer (malitol og sukralose). Har denne da 10 g karbo per 100 g sjokolade?

Mosepjusk 07-06-08 21:59

Sv: Hjelp, hvor mange karbs er det i Cloetta sjokolade uten tilsatt sukker???
 
Man skal trekke ifra sukkeralkoholer ja, så da stemmer det du sier :)
Jeg har melkesjokoladen i kjøleskapet.... mandelsjokoladen har jeg spist opp, hehe!

xeena82 08-06-08 11:49

Sv: Hjelp, hvor mange karbs er det i Cloetta sjokolade uten tilsatt sukker???
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mosepjusk (Innlegg 483544)
Man skal trekke ifra sukkeralkoholer ja, så da stemmer det du sier :)
Jeg har melkesjokoladen i kjøleskapet.... mandelsjokoladen har jeg spist opp, hehe!

Takker...;)

Tone-G 08-06-08 18:56

Sv: Hjelp, hvor mange karbs er det i Cloetta sjokolade uten tilsatt sukker???
 
Hvor f¨år man kjøpt den sjokoladen?

raptor 08-06-08 19:17

Sv: Hjelp, hvor mange karbs er det i Cloetta sjokolade uten tilsatt sukker???
 
Skal man ikke passe seg for maltitol, da? Har hørt det et sted, jeg.Husker ikke hvor eller hvorfor..

Mosepjusk 08-06-08 20:56

Sv: Hjelp, hvor mange karbs er det i Cloetta sjokolade uten tilsatt sukker???
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Amariel (Innlegg 483778)
Hvor f¨år man kjøpt den sjokoladen?

Jeg har kjøpt min på Rema 1000. Lå sammen med mye annen sjokolade og godteri fra sukkerfritt.com.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av raptor (Innlegg 483787)
Skal man ikke passe seg for maltitol, da? Har hørt det et sted, jeg.Husker ikke hvor eller hvorfor..

Man kan risikere å bli sittende på do en stund etter man har inntatt maltitol.
Noen tåler det helt fint, andre må løpe på do så fort sjokoladepapiret er fjernet :)

steinar78 24-11-09 19:57

Sv: Hjelp, hvor mange karbs er det i Cloetta sjokolade uten tilsatt sukker?
 
Betyr dette at man kan ete så mye av denne sjokoladen man vil??

Tror kroppen at søtstoffer er sukker? Vil den ikke da rushe ting inn i fettcellene? Kan noen forklare evt. hvorfor man kan spise denne uten blodsukkersvingning...

Veggpryd 24-11-09 20:16

Sv: Hjelp, hvor mange karbs er det i Cloetta sjokolade uten tilsatt sukker?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av steinar78 (Innlegg 799588)
Betyr dette at man kan ete så mye av denne sjokoladen man vil??

Tror kroppen at søtstoffer er sukker? Vil den ikke da rushe ting inn i fettcellene? Kan noen forklare evt. hvorfor man kan spise denne uten blodsukkersvingning...

Det er flere meninger om dette med blosukkerstigning etter maltitol - men du kan jo prøve å spise mye av det en dag http://www.skravlekroken.com/images/smilies/104.gif og avlegge rapport her om hvordan det har gått etterpå.... :D

Har selv gått på en smell (bokstavelig talt) der! :o Veldig mange tåler ikke maltitol, og må være i umiddelbar nærhet til dossen noen timer etterpå... :Man må iallefall være et sted det er trygt å fyre av noen raketter... ! :lol:

Imse 24-11-09 22:20

Sv: Hjelp, hvor mange karbs er det i Cloetta sjokolade uten tilsatt sukker?
 
Sier som Veggpryd, prøv å spis ei hel plate og kom tilbake hit og fortell om du gjør det en gang til:D
Jeg spiser ei stripe maks. Og liker godt den 70%.

steinar78 24-11-09 22:26

Sv: Hjelp, hvor mange karbs er det i Cloetta sjokolade uten tilsatt sukker?
 
Men hva med mitt andre spørsmål?

Tror kroppen at søtstoffer er sukker? Vil den ikke da rushe ting inn i fettcellene? Kan noen forklare evt. hvorfor man kan spise denne uten blodsukkersvingning...


Det er litt intressant. For hvis kroppen tror søtstoffer er sukker, så vil den jo spy ut insulin og dermed vil det samme som om man spiste sukker skje... Kroppen er jo full av fett fra maten vi spiser.

Veggpryd 24-11-09 22:33

Sv: Hjelp, hvor mange karbs er det i Cloetta sjokolade uten tilsatt sukker?
 
Tror ikke det er blitt skikkelig forsket på hvordan kroppen faktisk reagerer på søtstoffer. Det er mange som har prøvd, og oppdaget at vekten har stoppet opp av ulike søtstoffer. Andre tåler godt å f.eks. drikke light brus eller saft hver dag uten at vekten har stoppet. Det er veldig individuelt, tror jeg.

xhegex 28-10-10 21:29

Sv: Hjelp, hvor mange karbs er det i Cloetta sjokolade uten tilsatt sukker?
 
Kjøpte denne i går, smakte i dag. Måtte trippelsjekke at jeg kjøpte sukkerfri. Den var jo helt SINNSYKT god!! *kose seg*

misslinda 29-10-10 23:50

Sv: Hjelp, hvor mange karbs er det i Cloetta sjokolade uten tilsatt sukker?
 
Denne kjøpte jeg og i dag. Må ha meg en stripe i morgen siden det er lørdag, men tjuvsmakte en liten bit i dag og den var jo god ;) Men kun en stripe i morgen kveld, så får vi se hvordan kroppen reagerer ;) :)

Er ikke så glad i mørk sjokolade, så her ble det melkesjokoladen.. :D:D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no