![]() |
Dere som har ammet
Gikk dere opp i vekt da dere sluttet å amme? Eventuelt hvor mange kalorier må man knipe inn på ved ammeslutt for å unngå å legge på seg?
|
Sv: Dere som har ammet
Og er det sant at man får skikkeli henge pupper av å amme???
|
Sitat:
Nike: tror ikke du må tenke kalorier når du går på lavkarbo? Noen må vel det, men ikke automatisk fordi man slutter å amme tror jeg. Så lenge du spiser naturlig lavkarbomat tror jeg nok ikke du vil legge på deg. :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Ilfg Jan Thomas så :knegg:
Jeg slanket meg 11 kg mens jeg ammet og etterpå. Fedon vettu... |
Hehe tenkte på han der tosken da jeg leste spørsmålet om hengepupper.
|
Har på ingen måte slanket meg etter fødselen - har vel aldri spist så mye noen sinne egentlig, men har gått ned de nesten 23 kg (:eek:) jeg la på meg ila graviditeten, bare pga ammingen. Har lyst å gå ned 5 kg til, men vet jeg er nødt å spise mindre da, særlig ettersom jeg ikke fullammer lenger. Vet ikke helt hvor mye man forbrenner på amming - har hørt så mye forskjellig. Begynner å få litt angst for å fyke opp i vekt når det jeg egentlig vil er ned noen kg..
|
er det ikke 500 kcal om dagen da?? Ekstra altså? usikker..
|
Så da må jeg altså knipe inn 500 kcal bare for å ikke gå opp, og så ytterligere 500 få å gå ned noen kilo? Jaja, forhåpentlig avtar appetitten noe når jeg slutter å amme..
Er det ingen som har opplevd å ikke gå opp uten å slanke seg da.."håpe"... |
Jeg gikk ikke opp noe etter ammeslutt. Jeg tror ikke jeg kjenner noen som har sagt at de har måttet slanke seg for ikke å gå opp i vekt etter ammeslutt, heller... Men man vil jo gå opp i vekt hvis man spiser usunt, og det er vel der de fleste går i fellen :confused:.
Jeg gikk bare opp 12-13 kg i svangerskapen og 9-10 av de var borte da jeg sluttet ammingen. Men nå var jeg nesten vegetarianer under svangerskapet og spiste veldig sunt. Tror jeg leste en plass at den ekstra energien man trengte under ammingen tilsvarte to-tre brødskiver ekstra. |
Sitat:
Her har jeg definitivt spist langt mer enn tilsvarende 2-3 skiver ekstra, må være store skiver i så fall;) Man vil jo gå opp i vekt så lenge man spiser det samme og plutselig forbruker mindre, selv om man spiser sunt? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jan-Thomas fremstår jo ikke akkurat som utpreget intelligent heller da.. Det er jo dessuten svært liten sjanse for at hans 19-årige boytoy utvikler hengebryst, så jeg fatter ikke hvorfor han bryr seg:rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men jeg skal ikke være for skråsikker altså;) Og samme kan det være - det kunne ikke falle meg inn å la være å amme fordi puppene muligens ikke strutter som en 18-årings etterpå - tyngdeloven og alderen setter sine spor uansett.. Og det finnes viktigere ting enn superpupper synes jeg.:) Jeg har desuten ingen planer om å vise dem til Jan-Thomas:rolleyes: Men nå synes jeg denne tråden har digregert vel mye altså!;) Er det ingen flere som vil dele sine erfaringer med vekt og ammeslutt?:) |
Det ER svsk og ikke ammingen som gjør at brystet forandrer seg. Så de som ammer går rundt som Pamela en stund, og de som ikke gjør det går tilbake rett med en gang. For å unngå sæggis, kan man jo bruke godt støttende bh, og viktig, BINDE opp bysten når man slutter. For eksempel bo i sports-bh i noen uker etter ammeslutt. Da trekker alt seg så fint tilbake så.
Personlig så hadde jeg tidenes apetitt i ammeperioden og var tyngre enn på slutten av svsk på slutten av ammingen (ska sies at jeg ikke gikk opp mye i svsk da!), siden da har jeg gått ned 13-15 kg. |
Jeg mener selvsagt ikke at det ikke er verd det, det er klart det er det. Men når man ender opp med to bryst med veldig ulik størrelse så virker det jo en smule sannsynlig at ammingen/ melken har noe med det å gjøre. Det var altså ikke et debattinlegg, bare en tanke. ;)
|
(Det skal sies at jeg er ammehjelper så jeg har litt peiling her)
Det er ofte slik med ensidesammerne at de enten har hatt mye trøbbel med tette ganger, eller at melkeprod på (spesielt høyre side) ene siden gikk tilbake, mens andre produserte for fullt. For siste gruppe er det faktisk sammensetningen av brystvevet som gjør forskjellen. Ellers har de fleste damer større pupp på venstre side. Det finnes snedne silikoninnlegg som kan brukes til å fylle opp bh'n. Lindex har. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17. |