Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Informasjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Velkommen til det oppdaterte forumet (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20140)

Summer 26-06-08 22:30

Velkommen til det oppdaterte forumet
 
Velkommen tilbake til nytt og oppgradert forum. :)

Den første og mest tydelige forandringen er fargen. Litt uvant i begynnelsen, men veldig pent når en blir vant med det. Det gjenstår fortsatt litt arbeid med siden, mye vil ordnes i løpet av morgendagen.

Her er kommet endel nye funksjonaliteter, noen av dem er her på utprøving slik at vi kan vurdere om det fungerer bra eller ikke på dette forumet. Jeg anbefaler dere på det sterkeste å lese FAQ-en. Den finner dere oppe til venstre på menylinjen. Dere har fått egen profilside med mulighet til å poste meldinger hos den enkelte (synlig for dem som er innom profilsiden), og vennelisten har endret funksjon. Andre kan se vennelisten, men ikke kontaklisten, så det er noe dere må tenke gjennom før dere begynner å ta den i bruk. Hvordan dere ønsker å bruke den. Dem som er på vennelisten (og kontaktlisten som er den usynlige) kan lese i bloggen din. Du kan også ha album som enten er åpent, eller bare synlig for vennelisten.

Mer informasjon finner du i FAQ-en. Lykke til, jeg håper dere vil kose dere med de nye funksjonene.

Kom med skryt og eventuelle feilmeldinger i denne tråden, og så blir vi glad om dere bare rapporter en feil/mangel en gang.

Distrea 26-06-08 22:39

Sv: Velkommen til det oppdaterte forumet
 
Spennende. Grønt er skjønnt :D

takk :klem:

Lava 26-06-08 22:40

Sv: Velkommen til det oppdaterte forumet
 
Flott! venta lenge nå ;)
Grønnfargen blir nok fin den, når man blir vant med den.
Lykke til med alt nytt, og takk for at dere kom tilbake før jeg la meg :lol:

mofe 26-06-08 22:43

Sv: Velkommen til det oppdaterte forumet
 
Den nye fargen er suuper! :ja: Passer til øynene mine! :D

mofe 26-06-08 22:46

Sv: Velkommen til det oppdaterte forumet
 
Leser faqen nå, oppdaget en skrivefeil :)

Under "Se nye innlegg eller dagens innlegg", 5. setning, så står det atkivert, skal nok stå aktivert :)

Og under Emneord og hvordan bruker jeg emneord står det en "p" istedetfor en "å" i første setning. *pirke*

Ooog... :o "Kalendere" skrives vel kalendre? Eller kanskje ikke? Anyways så er det en engelsk setning der. Nå skal jeg slutte :p

Solskinn 26-06-08 22:46

Sv: Velkommen til det oppdaterte forumet
 
Gratulerer med oppussingen. Det var pent.

HP 26-06-08 22:57

Sv: Velkommen til det oppdaterte forumet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofe (Innlegg 495117)
Leser faqen nå, oppdaget en skrivefeil :)

Under "Se nye innlegg eller dagens innlegg", 5. setning, så står det atkivert, skal nok stå aktivert :)

Og under Emneord og hvordan bruker jeg emneord står det en "p" istedetfor en "å" i første setning. *pirke*

Ooog... :o "Kalendere" skrives vel kalendre? Eller kanskje ikke? Anyways så er det en engelsk setning der. Nå skal jeg slutte :p

Der er nok mange skrivefeil i FAQen, det var mye å oversette, start gjerne en egen tråd for å samle opp.

noli 26-06-08 23:07

Sv: Velkommen til det oppdaterte forumet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Summer (Innlegg 495111)
Dem som er på vennelisten (og kontaktlisten som er den usynlige) kan lese i bloggen din. Du kan også ha album som enten er åpent, eller bare synlig for vennelisten.

Jeg er dum (kanskje), men er det bare de som er på vennelisten som kan se bloggen? Og hva er album?

Distrea 26-06-08 23:08

Sv: Velkommen til det oppdaterte forumet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av noli (Innlegg 495136)
Jeg er dum (kanskje), men er det bare de som er på vennelisten som kan se bloggen? Og hva er album?

jeg er likie dum :p

HP 26-06-08 23:08

Sv: Velkommen til det oppdaterte forumet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av noli (Innlegg 495136)
Jeg er dum (kanskje), men er det bare de som er på vennelisten som kan se bloggen? Og hva er album?

Det er kontaktlisten som styrer tilgang til bloggen. Les forøvrig FAQen.

Gerd 26-06-08 23:09

Sv: Velkommen til det oppdaterte forumet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 495138)
jeg er likie dum :p

og je....

HP 26-06-08 23:13

Sv: Velkommen til det oppdaterte forumet
 
I bloggen står det "Medlemmer på kontaktlisten din kan..." over valgene for tilgangsbegrensing. Den gamle vennelisten er nå kontaktlisten. I tillegg har vi fått venner, og vennelisten - venner er gjensidige, offentlig synlige kontakter. Kontaktlisten er privat og du bestemmer hvem som står, vennelisten er gjensidig og offentlig. En kan være være på hverandres kontaktliste uten å være "venn", det står også forklart i FAQen.

Summer 26-06-08 23:13

Sv: Velkommen til det oppdaterte forumet
 
PÅ kontrollpanelet deres finner dere denne til venstre:
http://hanspetter.no/dmsbilder/bilde...626-230827.jpg

Og når dere klikker på din profilside øverst der på kontrollpanelet (den første pilen), så kommer dere inn der (kommer også dit ved å klikke på nicket deres) og nede til høyre finner dere dette:
http://hanspetter.no/dmsbilder/et_ti...626-230949.jpg

HP 26-06-08 23:15

Sv: Velkommen til det oppdaterte forumet
 
Brukere som surfer "usynlig" vises ikke for brukere som ikke kan se usynlige på oversikten over "nylige besøkende" på profilsiden.

Distrea 26-06-08 23:22

Sv: Velkommen til det oppdaterte forumet
 
ehhh, dette føles tungt for en gammel sjel som min. For meg er ALLE "venner" og jeg syns det er greit at det jeg legger ut kan alle medlemmer se, føles derfor litt tungvint å måtte legge til alle medlemmene som venner... isteden for å heller blokkere de få som man kanskje føler det er noe "lumsk" med

:o

men forummet ellers blir jo vanlig? så da kan jeg jo bare konse om det :ja:

noli 26-06-08 23:23

Sv: Velkommen til det oppdaterte forumet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av HP (Innlegg 495144)
I bloggen står det "Medlemmer på kontaktlisten din kan..." over valgene for tilgangsbegrensing. Den gamle vennelisten er nå kontaktlisten. I tillegg har vi fått venner, og vennelisten - venner er gjensidige, offentlig synlige kontakter. Kontaktlisten er privat og du bestemmer hvem som står, vennelisten er gjensidig og offentlig. En kan være være på hverandres kontaktliste uten å være "venn", det står også forklart i FAQen.

Jeg må innrømme at jeg skjønte ingenting av det der, men jeg får prøve igjen i morgen når jeg ikke er så trøtt.

Men er det altså ingen mulighet for å la ALLE få tilgang til bloggen min?

Unnskyld for at jeg ikke skjønner noe her altså.

indi 26-06-08 23:24

Sv: Velkommen til det oppdaterte forumet
 
skjønn farge!!!!!

HP 26-06-08 23:25

Sv: Velkommen til det oppdaterte forumet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 495150)
ehhh, dette føles tungt for en gammel sjel som min. For meg er ALLE "venner" og jeg syns det er greit at det jeg legger ut kan alle medlemmer se, føles derfor litt tungvint å måtte legge til alle medlemmene som venner... isteden for å heller blokkere de få som man kanskje føler det er noe "lumsk" med

:o

men forummet ellers blir jo vanlig? så da kan jeg jo bare konse om det :ja:

Det er jo bare snakk om å hake av i en boks og trykke lagre. Du må gjøre dette fordi det er en ny funksjon, og fordi ikke alle ønsker å ha denne listen offentlig.

Forumet fungerer som før med endel nytt i tillegg, ja. :)

HP 26-06-08 23:26

Sv: Velkommen til det oppdaterte forumet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av noli (Innlegg 495151)
Jeg må innrømme at jeg skjønte ingenting av det der, men jeg får prøve igjen i morgen når jeg ikke er så trøtt.

Men er det altså ingen mulighet for å la ALLE få tilgang til bloggen min?

Unnskyld for at jeg ikke skjønner noe her altså.

Det er innstillinger for dette i bloggen din, de er de samme som før. Kontaktlisten er den gamle vennelisten, så i praksis er ingenting endret. Her er ingenting nytt du lære deg for å forsette å bruke forumet som før.

Distrea 26-06-08 23:29

Sv: Velkommen til det oppdaterte forumet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av HP (Innlegg 495153)
Det er jo bare snakk om å hake av i en boks og trykke lagre. Du må gjøre dette fordi det er en ny funksjon, og fordi ikke alle ønsker å ha denne listen offentlig.

Forumet fungerer som før med endel nytt i tillegg, ja. :)


å ja,,, det er EN hake... det hørtes for meg og fler ut som vi må ha alle på vennelista... og da hadde vi jo mått huke av en for hver bruker.

*lete etter haka*

Veggpryd 26-06-08 23:30

Sv: Velkommen til det oppdaterte forumet
 
Så fint det har blitt her! :)

Summer 26-06-08 23:30

Sv: Velkommen til det oppdaterte forumet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 495150)
ehhh, dette føles tungt for en gammel sjel som min. For meg er ALLE "venner" og jeg syns det er greit at det jeg legger ut kan alle medlemmer se, føles derfor litt tungvint å måtte legge til alle medlemmene som venner... isteden for å heller blokkere de få som man kanskje føler det er noe "lumsk" med

:o

men forummet ellers blir jo vanlig? så da kan jeg jo bare konse om det :ja:

Du må jo ikke bruke denne listen. Dersom du har åpen blogg og ikke ønsker å ha lukket album, så trenger du ikke bry deg med listen. :)

Distrea 26-06-08 23:31

Sv: Velkommen til det oppdaterte forumet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Summer (Innlegg 495161)
Du må jo ikke bruke denne listen. Dersom du har åpen blogg og ikke ønsker å ha lukket album, så trenger du ikke bry deg med listen. :)

det var DET vi ikke forsto :D men nå er det oppklart :klem:

Summer 26-06-08 23:33

Sv: Velkommen til det oppdaterte forumet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 495158)

*lete etter haka*

http://hanspetter.no/dmsbilder/venne...626-233023.jpg

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rubens (Innlegg 495160)
Så fint det har blitt her! :)

Takk. :)

HP 26-06-08 23:33

Sv: Velkommen til det oppdaterte forumet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 495158)
å ja,,, det er EN hake... det hørtes for meg og fler ut som vi må ha alle på vennelista... og da hadde vi jo mått huke av en for hver bruker.

*lete etter haka*

Jeg trodde du pratet om de du hadde på den gamle vennelisten som du nå ville endre fra kontakter til venner. Beklager misforståelsen.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:43.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no