![]() |
Onion rings
"Eggerøre":
3 egg 0,5 dl kremfløte Bland sammen Melblanding: 5,5 dl soyamel 2 ts salt 1 ts pepper 1 ts hvitløkssalt 1 ts kyllingkrydder Del en løk i tykke ringer, og ta ringene forsiktig fra hverandre. Dypp ringene først i melblandingen, så i eggerøra, og så i melblandingen igjen. Friter i olje til de er gyldne, ca 1-2 minutter. La renne av på kjøkkenpapir, og serveres umiddelbart. Enjoy! |
Sv: Onion rings
Jeg kjenner at jeg får vann i munnen!
|
Jøss, dette så snacksy ut ja. .. Må prøves, jeg er løkmenneske!! :heia: Tusen takk!
|
Heelt grønn som jeg er på dette - så trodde jeg at løk var litt fy-fy, jeg... Men jeg er så glad for at det ALDRI er for sent å lære noe nytt! For som Bergrosa skriver - så er jeg også litt sånn løk-menneske... :D
|
:sikle:
|
ÅÅÅÅÅ jeg ELSKER løkringer, denne skal jeg prøve :sikle:
|
soyamel?
hvilken produsent/merke og hvor får man kjøpt det? passer dette til å lage friterte kylling nuggets med også tro?? |
Sitat:
|
Okey!:)
Takk! Det må jeg skaffe meg skjønner jeg :D Da skal jeg teste dette rundt kyllingbiter eller boller av kyllingkjøttdeig..mmm |
Sitat:
|
Det står lengre oppe i tråden at de har det på Ultra.
Ellers er vel helsekost et sted å spørre!:) |
MÅ disse friteres, eller går det ann å slenge dem i stekepanna? med masse olje evt... lider av frityrkokermangel her
|
Tenker det blir ca det samme, jeg! Om du bruker en stekepanne/kjele med en del olje oppi, er jo effekten den samme!:)
Pass bare på å ha et lokk i nærheten i tilfelle brann!:eek: |
Takk takk, da skal jeg prøve den i dag;)
|
Åhh, løkringer er SÅ godt! :sikle:
Liker jalapeñopoppers også, og fritert mozzarella, og og og...hehe Med soyamel er det jo fritt frem å spise litt sånt :D |
Sitat:
Soyamel inneholder 23.5g karber pr 100g. Ikke akkurat ketolysevenlig!:p |
Sitat:
Mitt fra Spielberger inneholder 3.1g karbs per 100g, 37.3g protein og 20.6g fett, ifølge pakka. Uansett så blir det ikke store mengdene man bruker, og heller ikke ofte, så jeg tar det hele med stor ro:) |
Sitat:
Lurer veldig på hvordan Spielberg klarer å få ned karbohydratinnholdet til ca 1/6 av hva alle andre soyamel har! Vet ikke om jeg hadde stolt på det, gitt!:p |
Det trenger du ikke heller :)
Som sagt er dette et mel jeg bruker veldig lite av. Soya blir mye brukt i Asia, det er først ved veldig høye inntak at det kan være risikabelt ifht hormoner, og særlig da for gutter som ikke har kommet i puberteten ennå. |
Sitat:
Men det er jo opp til den enkelte hva man putter i kroppen! Jeg drikker light brus som andre anser som gift, så ........................;):p;) |
Det Spielberger sojamelet er sjekket opp med produsenten, og dem sier 3,1 kh pr 100 gram er riktig:) Er tråder om samme emne her på forumet også.
|
Men alt med sojamel smaker rett og slett helt jævlig etter min gane da, så jeg har bare prøvd det såvidt og måtte kastet alt jeg har prøvd med det. For en fryktelig smak:(
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:01. |