![]() |
Sjokolade fra Sukkerfritt, mindre enn 0,5 g karb pr 100 gram?
Kan dette stemme?
Syns det høres så merkelig ut.. Jeg måtte jo såklart falle for fristelsen når jeg så den på butikken, noe å kose meg med i helga! |
Sv: Sjokolade fra Sukkerfritt, mindre enn 0,5 g karb pr 100 gram?
oi.. det hørtes ikke helt riktig ut.. men hvis det stemmer skal jeg jammen kjøpe meg en plate jeg og :spent: :sikle:
|
Hva heter sjokoladen??
|
Den heter Mørk Sjokolade. Fra sukkerfritt altså.. :)
|
Hei
Den er søtet med maltitol. Et sukkeralkohol vi kan trekke fra på karbeinnholdet - slik jeg forstår det er det i alle fall ikke mere enn 2g per 100g - kopierer inn innholdsfortegnelsen. Bare vil advare om at en del reagerer på maltitol. Så det kan være lurt å begynne forsiktig og avvente hvordan magen liker det :o jeg lærte det en litt tung vei... :eek: Lykke til, håper det smaker og at magen synes det er greit :D Sitat:
|
Jeg så den på mega, de hadde massevis av varer fra sukkerfritt, både forskjellige sjokolader og sukkertøy.
Turte ikke ta sjansen på noen av de der og da, skulle på kino.. Er best å prøve ut maltitol-godteri i sitt eget hjem med eget toalett, gitt :flau: |
50 g kh - 48 g sukkeralkoholer = 2 g kh pr 100 g :ja:
|
kan man altaå trekke fra sukkeralkoholer?? da må jeg sjekke det neste gang jeg er ute og ser etter sjokkis :sikle:
|
Så maltitol kommer fra korn? hmmm...
|
Til advarsel (en subjektiv sådan) så smaker sukkerfritt sine sjokolader helt forj*vlige!!! Det er som maltitol med sjokoladesmak, tørre er de også, buæææ! :p
|
Anthon Berg sin sukkerfrie sjokolade synes jeg er helt nydelig!
|
Ja de sjokoladene fra Sukkerfritt er noe av det vondeste jeg noen sinne har smakt, fysjom!
Velg heller Anton Berg, eller Cavalier :ja: |
En sukkerfri 70% mørk sjokolade som er veldig god til kaffen er Lindt Excellence Dark.
Den er ikke tørr (smelter i munnen) og er passe søt :) |
Hmmm:)
Kanskje jeg er den eneste som liker sjokoladen fra sukkerfritt... tror det er den jeg kjøper for den er billigst..... |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Jeg liker den mørke sjokoladen fra sukkerfritt jeg! Den er god :ja:
|
:o
Vi får bare være enig om å være uenige! (Men det skal sies at jeg er veeeeeeeldig kresen på sjokolade, også ;)) |
Sitat:
|
Sukkeralkoholer taes ikke opp i tarmen (vanligvis), dermed regnes det ikke som vanlige karbohydrater.
|
så det er bare karbohydrater - sukkeralkoholer vi skal regne?
Er det noen som har noen sjokolader å anbefale fra lavkarbopikene da? tror ikke jeg har sett de sukkerfritt sjokoladene noe sted jeg :/ |
åja det er de som er på lavkarbopikene, haha føler meg passe dum nå da!
wow,fruktkaramellene er jo bare 0,2 karb i :D er polyol også en sukkeralkohol? for isåfall kan man jo egentlig spise alt som er på lavkarbopikene. selvfølgelig er vingummien "bedre" enn sjokoladen, men alt går jo? noen sjokolade på lavkarbopikene som dere vil anbefale? er jo litt karbo i alle ser jeg. så må kanskje "spare" litt hvis man skal spise en sånn hver lørdag? |
Jeg liker den mørke sjokoladen fra Cloetta. Men jeg kan ikke spise mer enn 1 stripe. Da går det fort galt.
|
Sitat:
|
Jeg liker også sjokoladen fra Sukkerfritt - hvertfall den melkesjokoladen, for det er den eneste jeg har smakt.. ;) Ellers driver jeg og tester ut det andre de har fra Sukkerfritt på Meny nå ;)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33. |