Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Barer? Hvor kjøper jeg det? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20942)

__elly__ 19-08-08 18:06

Barer? Hvor kjøper jeg det?
 
Sikkert blitt spurt om mange ganger før...
Men hvilke butikker kan jeg få fatt i barer, type atkins-lav karbo ala`den typen? Kun bestilles på nettet?

Tenkte at det kunne vært enormt greit å hatt med som nødmat ut på reisefot... :)

nattfrue 19-08-08 18:09

Sv: Barer? Hvor kjøper jeg det?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av __elly__ (Innlegg 518842)
Sikkert blitt spurt om mange ganger før...
Men hvilke butikker kan jeg få fatt i barer, type atkins-lav karbo ala`den typen? Kun bestilles på nettet?

Tenkte at det kunne vært enormt greit å hatt med som nødmat ut på reisefot... :)

Veldig mange dagligvarebutikker, f.eks. Rimi, fører enkelte typer. Men skikkelig bredt utvalg har jeg bare sett på nett, dog.

Iset 19-08-08 18:10

Sv: Barer? Hvor kjøper jeg det?
 
Det selges 3 eller 4 Atkins Advantage-barer i Norge (og ca. 30? forskjellige i utlandet), de selges på de fleste matvarebutikker med godt utvalg, samt i kiosker og lignende. Helsekosten har også.
I tillegg får du Atkins morning shine-barer, single eller i pakker med 5 stk. Selges på de samme stedene.

Nettbutikker har også. Feks. lavkarbopikene.no, dialife.dk osv.

__elly__ 19-08-08 18:11

Sv: Barer? Hvor kjøper jeg det?
 
Har kikka litt rundt også... Kan ikke si jeg har sett noe. Skal en tur på obs nå, så kan jo hende jeg klarer å ramle over noen der. Prøve å finne noen med mest mulig lav karbo.. Snart på reisefot.. Bedre å ha noe i veska enn å ramle over mcdonalds en plass :p

nellie 19-08-08 18:11

Sv: Barer? Hvor kjøper jeg det?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av __elly__ (Innlegg 518842)
Sikkert blitt spurt om mange ganger før...
Men hvilke butikker kan jeg få fatt i barer, type atkins-lav karbo ala`den typen? Kun bestilles på nettet?

Tenkte at det kunne vært enormt greit å hatt med som nødmat ut på reisefot... :)


De har vel på Rema og sånn til type 30 kroner stykket.

eller så kan du kjøpe dem her for ca 10 kroner stykke!
(husk å handle for under 38 dollar)

http://www26.netrition.com/cgi/prices.cgi?manu_id=89

__elly__ 19-08-08 18:14

Sv: Barer? Hvor kjøper jeg det?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 518849)
De har vel på Rema og sånn til type 30 kroner stykket.

eller så kan du kjøpe dem her for ca 10 kroner stykke!
(husk å handle for under 38 dollar)

http://www26.netrition.com/cgi/prices.cgi?manu_id=89

De blir enkelt og greit sendt gjennom tollen og ja.. D koster ikke noe ekstra?

nellie 19-08-08 18:26

Sv: Barer? Hvor kjøper jeg det?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av __elly__ (Innlegg 518850)
De blir enkelt og greit sendt gjennom tollen og ja.. D koster ikke noe ekstra?

tja. jeg har bestilt ca 10 pakker derfra og har aldri hatt noe problemer.
Noen har fått sine stoppet osv, men har fått de tilsendt etter litt "forklaring"
Handler du for under 200 kroner, så koster det ikke noe ekstra.
Bortsett fra frakt da.

men når barene koster mellom 5.50 og 9 kroner pr stykke, så..

Elanessë 19-08-08 18:33

Sv: Barer? Hvor kjøper jeg det?
 
Jeg kjøper på helsekost og Ica Maxi. Har de på Rema altså? Hm, det har ikke sett. Må sjekkes ut :D

nellie 19-08-08 18:36

Sv: Barer? Hvor kjøper jeg det?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elanessë (Innlegg 518861)
Jeg kjøper på helsekost og Ica Maxi. Har de på Rema altså? Hm, det har ikke sett. Må sjekkes ut :D

YEAH! På Rimi har de hatt endulge og..

Sugarpill 19-08-08 20:06

Sv: Barer? Hvor kjøper jeg det?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 518849)
De har vel på Rema og sånn til type 30 kroner stykket.

eller så kan du kjøpe dem her for ca 10 kroner stykke!
(husk å handle for under 38 dollar)

http://www26.netrition.com/cgi/prices.cgi?manu_id=89


Mindre enn dét, 37 dollar blir over 200 kr med dagens kurs.

Sugarpill 19-08-08 20:09

Sv: Barer? Hvor kjøper jeg det?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 518846)
Det selges 3 eller 4 Atkins Advantage-barer i Norge (og ca. 30? forskjellige i utlandet), de selges på de fleste matvarebutikker med godt utvalg, samt i kiosker og lignende. Helsekosten har også.
I tillegg får du Atkins morning shine-barer, single eller i pakker med 5 stk. Selges på de samme stedene.

Nettbutikker har også. Feks. lavkarbopikene.no, dialife.dk osv.

Det er vel langt fra så mye som 30 forskjellige Advantage-barer i salg selv i USA nå? På Netrition.com står det jo "discontiniued by manufacturer" stadig oftere, som kokos-varianten.

raleksan 20-08-08 13:22

Sv: Barer? Hvor kjøper jeg det?
 
Var inne og kikket. Det anbefales å sende varene i nedkjølt tilstand. Har dere prøvd det? Funker det på en så lang tur? Hvor mye koster frakten, sånn ca? Og jeg husker ikke i farten om frakten regnes med i beløpet på 200 kr når det gjelder toll.

Brukernavn 20-08-08 14:55

Sv: Barer? Hvor kjøper jeg det?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av raleksan (Innlegg 519373)
Var inne og kikket. Det anbefales å sende varene i nedkjølt tilstand. Har dere prøvd det? Funker det på en så lang tur? Hvor mye koster frakten, sånn ca? Og jeg husker ikke i farten om frakten regnes med i beløpet på 200 kr når det gjelder toll.

Jeg sjekket frakt for en pakning med 9 muffins eller hva det var. Mellom 80 og 90 i frakt.

Reglene for toll er at dersom varen du kjøper koster under 200 betaler du ikke toll, men dersom varen koster over 200 betaler du toll av varen OG fraktkostnaden.

nellie 20-08-08 18:36

Sv: Barer? Hvor kjøper jeg det?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ethereal (Innlegg 518915)
Mindre enn dét, 37 dollar blir over 200 kr med dagens kurs.


JAJA. pass på at man handler for under 200 kroner da.....

__elly__ 21-08-08 11:48

Sv: Barer? Hvor kjøper jeg det?
 
Ok, thanks! Ikke kommet til det steget at jeg trenger bestille de enda. Får se når suget tar meg. Fant noen atkins barer lignende på OBS. Men det var mer slagt musli bar etc. Så ikke helt d samme. Men totalt 2 karbs pr stk da.

Trenger bare litt nødproviant på tur. Så om jeg blir sulten, eller det ikke finnes noe bra alternativ for meg å spise til lunsj liksom. ;)

Belseblubb 21-08-08 13:33

Sv: Barer? Hvor kjøper jeg det?
 
Er ikke særlig gode de morning-shine barene, neii... Men greit som nødløsning. Ikke akkurat den du drar frem når sambo koser seg med pottis og annet snacks.. Heller sukkerfri sjokkis fra Anton Berg. Dyppe i kaffe.. nam!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no