![]() |
Chicken Masala Pai
må bare legge denne oppskrifta inn før den går i glemmeboka.
Prøvde meg litt frem hin dagen med en vri på tacopaien og iset sin kylling masala . og kom frem til denne. 3 dl soyaprotein, mel el, lig. 100 gr. meierismør en halv ts salt. litt koriander, oregano(det du liker av krydder) en eggehvite Soyaprotein/melet blandes med saltet og krydderet tilsett det kalde smøret i biter og kna godt inn, tilsett tilslutt hviten. Pakkes inn i plast og legges i kjøleskapet en halvtimes tid. Presses ut i en paiform og stekes ca 10 -15 min på 200 grader midt i ovnen. Dekk til med bakepapir etc. fjern papiret etter tiden. Paien stekes videre i ca 10-15 min før fyllet haes på. Fyll: ca 150-200 gram stekt kyllingfileet 1 dl cf ett egg og resten av det andre egget. 2-3 ss masala krydder, litt salt og koriander. 1 ts johannes brødkjernemel. Alt blandes og la stå litt for å tykne. Ha blandingen på paien. Strø på en neve med hakket rucola ha på en liten tomat skåret i svært tynne skiver. Strø på med revet ost, gjerne den typen med 4 sorter i seg. Settes inn i ovnen i ca 15 min på 200 grader. Dette var himmelsk godt folkens :) |
Sv: Chicken Masala Pai
Oi! Dette hørtes både godt OG spennende ut! Så gøy at du får bruk for paibunn-oppskrifta mi da :D
Denne skal prøves til uka. Tusen takk for tipset! |
aha, det var din pai oppskrift altså :). kan sies at den er blitt laget maaaange ganger siden den ble oppdaget, knallgoe :)
|
Høres nyyyydeig ut. Skal testes.
Men du skriver om fyllet: 1 dl cf Hva er cf ? Er det krem-fløte? Mvh Grovsnus Ha en fin dag |
creme fraiche :)
ha en toppers dag du også. kan sikkert bytte ut cf med fløte, har ikke prøvd det, men kan ikke tenke meg at det skal gå så galt :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:59. |