![]() |
Sveitsersuffle
Tenkte jeg skulle lage noe snaskens til "Skal vi danse" i morgen og har peilet meg inn på en oppskrift på ostesuffle som jeg har laget mangen gang før. Denne er deilig med litt god salat til :)
Tipper denne suffleen med noen små justeringer kan bli fin ketolysemat, men jeg trenger litt hjelp til "oversettelse" (er enda veldig fersk på dette med lavkarbokost) Oppskriften er som følger: Sveitsersuffle 3 ss smør 3 ss hvetemel melk 1 ts salt 5 egg 300 gr sveitserost Smelt smøret i melet (evt erstatningen for melet). Spe med melk og la det koke til sausen er tykk. Skill eggene og rør eggeplommer og revet ost i sausen. Tilsett salt. Rør til slutt forsiktig i stivpiskede eggehviter. Hell blandingen i smurt suffleform og stek den i ovnen til suffleen er hevet og stiv. 175 grader i ca 60 min. (Kilde: Ostegleder, Ruth Magnussen Kielland) Spørsmålet er: Hva kan/bør jeg erstatte hvetemelet med? |
Sv: Sveitsersuffle
Jeg laget grønnsakssuffle og brukte litt JBKM og litt ekstra ost i stede for mel.
Min første suffle noen gang og den ble bare så fin!:stortsmil |
Ok. Men bruker man lik mengde JBKM som erstatning for hvetemelet?
Altså i denne oppskriften 3ss JBKM? Og vil suffleen heve seg like mye med JBKM? |
Sitat:
Jeg tror kanskje jeg ville prøvd å ikke bruke fortykningsmiddel i det hele tatt - bytt ut melken med fløte, så tykner det uten "hjelp". |
Takk, takk Nattfrue!
Da gjenstår det å føle seg litt frem på sausens konsistens etterhvert som jeg putter oppi ingrediensene :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:59. |