![]() |
Endelig litt sunn fornuft
> Endelig noen fornuftige svar å få.
> _________________________ > > Spørsmål og svar om kropp og helse: > > SPØRSMÅL: Kan sit-ups forhindre at jeg blir litt bløt og lubben rundt midjen? > > SVAR: Definitivt ikke! Når du trener en muskel, blir den større. > Derfor bør du ikke gjøre sit-ups med mindre du vil ha stor mage. > > SPØRSMÅL: Er svømming bra for figuren? > SVAR: Tja, se på hvaler... > > SPØRSMÅL: Jeg har hørt at trim er bra for hjerte- og kar-systemet og dermed kan forlenge livet.. Stemmer det? > > SVAR: Hjertet ditt er programmert til å slå et visst antall slag i løpet av livet. > Ikke kast dem bort på trim! Alt blir utslitt etter hvert, også hjertet ditt. > Med andre ord: Raskere og flere hjerteslag pr. minutt bruker av kvoten. > Vil du leve lenge? Ta deg en lur i stedet! > > SPØRSMÅL: Burde jeg kutte ned på inntaket av kjøtt og spise mer frukt og grønnsaker? > > SVAR: Her må du prøve å tenke logisk. > Hva spiser ei ku? Høy. Og hva er det? Grøntfôr. > En biff er altså egentlig ikke noe annet enn en mer effektiv måte å spise grønnsaker på.. . > Og spiser du i tillegg kylling, får du også i deg mais! > En svinekotelett eller en stor biff tilfører kroppen 100 % av anbefalt daglig inntak av grønnsaker. > > SPØRSMÅL: Burde jeg kutte ned på inntaket av alkohol ? > > SVAR: Nei, ikke i det hele tatt. Vin er laget av frukt. > Brennevin er destillert vin. Det betyr at de tar vannet ut av frukten, så du får enda mer av > det gode, sunne innholdet. Øl lages av korn. Skål! > > SPØRSMÅL: Er sjokolade usunt? > > SVAR: Er'ru gæern? > Kakaobønner = grønnsaker, ikke sant? > Det er den beste 'feel-good'-maten det går an å få. > > SPØRSMÅL: Er det viktig å være i god form? > SVAR: 'Rund' er en form så god som noen. > > Konklusjon: > Jeg håper dette oppklarte alle misforståelser du måtte ha hatt om mat, kropp og helse. > Husk dette: Livet skal ikke være en reise der målet er å komme trygt fram til graven med en attraktiv og kjernesunn kropp. > Nei, da er det bedre å seile ned i kista med et glass vin i den ene hånda og en sjokolade i den andre, med en kropp som er skikkelig velbrukt, mens du roper: > 'Dæven, så moro jeg har hatt det!' |
Sv: Endelig litt sunn fornuft
Så utrolig bra!
Og så sant, så sant! |
http://babyporten.no/forum/images/smilies/lol.gif
Jeg likte spesielt godt den om svømming er bra for figuren. Lo høyt. |
:lol::stortsmil:lol:
Der lærte jeg noe nytt i dag også :D |
Til ettertanke også, faktisk. Jeg likte best slutten... :)
|
Underholdende, om enn ikke bare til ettertanke :lol:
|
Sitat:
|
Den første der er jo ganske sann også ;)
|
Som ei veninne sa det en gang: Hvis det er mere enn 50,- kr på kontoen når jeg dør, er det fordi jeg regnet feil på siste festen.
I min begravelse skal det være EKTE sorg. Mvh Grovsnus Ha et lystig lag. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:19. |