![]() |
NRK1 kl: 19:30 - aspartam kan føre til overvekt
Tenkte å minne interesserte på programmet da :D
|
Sv: NRK1 kl: 19:30 - aspartam kan føre til overvekt.
Jeg skal se det selv om jeg ikke drikker så mye light brus, er interesant og se uansett :)
|
takk:) det hadde jeg helt glemt.
|
Takk for påminnelsen. Jeg hadde ikke fått med meg dette. Severdig.
|
Bare hyggelig å kunne være til nytte av og til :)
Da ble jeg veldig glad for at jeg har kuttet ut pepsi max! Tok faktisk bon aqua når vi spiste i dag :ja: Søtsuget som før var til stede HVER dag er ikke der lenger. Kan faktisk ha med å gjøre at det er over 3 måneder siden jeg sluttet med pmx. Trodde det var all klien men hvem veit :D |
Jeg har da kastet med på Cola zero bølgen jeg..
Men det skal jeg jammen revurdere nå. Ikke mye jeg drikker og ikke hver dag, men likevel. Jeg trenger jo ikke skape et mønster som asapartam er med i. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Så det....ikke bra :nei: Nå sitter jeg her med en halv liter vann faktisk :geip:
|
Sitat:
|
Sv: NRK1 kl: 19:30 - aspartam kan føre til overvekt
Jeg er skikkelig PepsiMax-avhengig, og dette skremmer meg. Jeg har mange symptomer. Så nå er det slutt på det! Drikker opp det jeg har i kveld, så blir det vann fra i morra. Gruer meg litt, kommer til å savne det tror jeg. Syns dere det var vanskelig å slutte?
|
Lykke til lena 68!
Synes det er bra at det er fokus på dette, og at det faktisk forskes på aspartam og eventuelle skadevirkninger. Historien om hun dama som hadde gått ned 53 kg på å kutte ut cola zero var jo rå! Også var det bra at de hadde fokus på ungdommene. Selv er jeg svært lite avhengig av noe som helst. Unnder meg en bocca og cola light når jeg har pms, ellers klarer jeg meg godt, og tenker ikke på det. Og er glad for det! |
Sitat:
|
jeg er dønn seriøst når jeg sier jeg tror det er vanedannende, bare de ikke vet det enda...vanskeligere å slutte med det enn det var å slutte å røyke og jeg røykte masse!
|
Jeg er overbevist om at Pepsi Max og andre sorte brusdrikker er vanedannende. Koffeinet, kanskje? Man får jo kaffe-slutt-abstinenser når man kutter det ut. Hodepine, skjelvinger og ikke minst den ekstreme trangen til å drikke det.
|
Tenkte på aspartam i alt, ikke bare koffeinholdige drikker. Tyggi og drops. Det er vanskeligere å slutte med en røyken synes jeg.
|
Huff. Jaja, da vet jeg hva som venter meg. Men jeg har holdt på med dette i maaange år, tre liter om dagen, så jeg har sikkert magefett (:D det har jeg iallfall) og plakk både her og der. Skummelt.:eek:
|
Sitat:
|
Æsj, fikk ikke med meg dette. Prøvde å finne det på nett-tv, men mulig det ikke er lagt ut ennå.
Fant denne da: http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.6217715 |
|
Takk!
Skremmende å se tenåringsjentene syntes jeg. Særlig hun som sa at det jo var sunnere :o |
Jeg er Tab X-tra avhengig, og dette synes jeg ikke noe om. :( Jeg har vært veldig flink i det siste, og prøvd å kutte ned på det. Så nå prøver jeg å drikke vann i ukene, og litt Tab X-tra på lørdager.
|
Vi kuttet ut all aspartam da jeg leste her at de har puttet det i CL igjen også... Og vi har forklart de eldste barna våre at det ikke er bra å få i seg. Fikk masse reaksjoner fra folk rundt fordi vi hadde skremt ungene våre. Det har vi ikke gjort, det handler om bevisstgjøring på kropp, helse og kost fra vår side. Er dette feil synes dere? Har sagt til dem at de ikke får lov til å drikke lightrus, spise Extra tyggis og sukkerfie pastiller med aspartam. De synes dette er HELT greit og aksepterer det fullt ut, fordi de vet at mamma og pappa er opptatt av at vi spiser sunt og riktig, akkurat som vi gjør med mat, at fett er sunt osv...
Ungene har alltid kun fått ett glass brus til taco på fredag og ett glass eller to til lørdagsgodtet. I helgen fikk de eventyrbrus MED sukker... Da så de litt rart på mamman sin, men jeg har fått skrekken av denne aspartamdritten altså! Nei, det er alfor mange skremmende ting som kommer frem om aspatam til at jeg vil dytte det i hverken oss eller ungene... Så får folk si hva de vil:ja: |
Sitat:
Vi har Cola her da, pga. mann, men det frister ikke en gang. Og akuratt det er jeg utrolig overasket over :eek: |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49. |