![]() |
Mama Lupes, er det 3 g karb i hver lefse?
Ikke mange man kan spise da, før man bruker opp dagskvoten... :P
Men jammen som det frister... noen som vet hvor ofte lavkarbopikene får inn varer? De har gått tom for disse lefsene nå iallefall... |
Sv: Mama Lupes, er det 3 g karb i hver lefse?
Sitat:
|
Mener det er 3 gram per lefse ja. Men det holder fint med 1, i hvertfall 2 for de fleste om du har masse masse fyll inni. :)
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg fikk dem i går og de var veeldig gode. :p Men smakte bare ei. |
3 g karbs hørtes lite ut synes jeg, så disse må jeg prøve...er jo ikke selve tortillaene man skal bli mette av da, er jo innholdet i dem.... man fyller de med mettende innehold... vi spiser mye tortilla (gubben er fra Mexico) så gleder meg til å teste ut disse... man kan legge hva som helst i en tortilla, bare fantasien setter grenser :)
Jeg har bodd i Mexico og der stapper de jo ALT mulig i tortillaen.... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Finnes mange måter å spise tortilla på, trenger ikke ha fyll inni og lukke igjen... i Mexico er det vanlig å bruke tortillaen som en "gaffel".... for eksempel hvis du har eggerøre og bønner til frokost, så bruker man tortillaen til å spa opp maten med (må steke tortillaen litt i stekepanna med olje så blir den litt crispy og lettere og bruke til å spa opp maten med)....gubben gjør ofte det :)
Tortillaen kan også ligge på bunnen av fatet, og så har man fyllet oppå (uten å brette den sammen) og så spiser man alt med kniv og gaffel, eller så er det også vanlig å dele opp tortillaen i biter og blande det inn sammen med maten... stekt tortilla sammen med egg, bønner og salsa er veldig godt :) |
Tomatbønner da eller? Kan man spise det på lavkarbo? :D Det er jo svingodt! Som i English breakfast?
|
Lenge før jeg i 09 ble en lavkarber, sluttet jeg å fylle opp tortillalefsene, jeg brukte dem ved siden av, på den måten går det ikke mange lefser. Dette praktiserer jeg nå med mama Lupes tortillalefser også:)
|
Sitat:
|
Ok, da dropper jeg dem, klarer ikke brune bønner :/ BARE tomatbønner, jeg får lese på pakningen neste gang
|
Sitat:
|
JEg simpelhen elsker slike røde Kidneybønner og spiser bittelitt av dem til middag nesten hver dag! De har litt mye karber....
Men - disse lefsene....er det noen av dere som bruker dem som pizzabunn ? |
Går vel an å bruke bønnene og lage en saus da kanskje? :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Men smaker det pizzabunn ?
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:26. |