![]() |
Solsikkekjerner?
Kan jeg spise dette??? Jeg har knaska solsikkekjerner nesten i hele dag, MEN er det egentlig så lurt???
Ha en super dag videre. |
Sv: Solsikkekjerner???
Solsikkekjerner inneholder endel protein (som nøtter), noe karbohydrater (ca. 2,6 g sukkerarter) og ca. 50 % fett. De inneholder også folat, tiamin (B1) o. s. v.
De inneholder veldig mye flerumettet fett (32 %), som kan skape hjertekarssykdom og andre helseproblemer. Jeg ville unngått dem, også p. g. a. høyt fiber-innhold (ca. 10,5 g). De bør ikke ha noen effekt på vekt-tapet ditt. Ikke mer enn nøtter. |
Sitat:
Lov å prøve seg :D |
Sitat:
|
Sitat:
Trapper raskt nedpå solsikkekjernemengden (godt ord) uansett.... Tusen hjertelig takk for svar.... |
Sitat:
|
Hvem er denne Fru Blom, forresten ?
God helg ! :) |
Sv: Solsikkekjerner?
Nå må jeg dessverre korrigere deg, danish. Flerumettet fett er det sunneste fettet vi kan få i oss, og kan faktisk virke forebyggende både på åreforkalkning og forhøyet kolesterol. Jeg er likevel enig i at man skal begrense inntaket av solsikkekjerner, men da på grunn av det betydelige innholdet av kadmium, som er et giftig tungmetall. :o
|
Sv: Solsikkekjerner?
Der må jeg dessverre korrigere deg, anna banana. METTET fett er det sunneste fettet vi kan få i oss.
Dessuten er ikke danish aktiv på forumet lenger. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:43. |