Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Sikkert ikke den første som spør om dette ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21706)

Moccachita 01-10-08 18:09

Sikkert ikke den første som spør om dette ...

Men dette skjedde så brått at jeg ble overrasket.

Fikk diare idag, veldig brått, hadde først veldige magekramper, og så rett på do...
Jeg begynte IDAG! med nytt kosthold.

Frokost bestod av omlett med litt kjøttpudding og lightsaft
Lunsj: kjøttboller og grønnsaker, stekt i panne
Middag: Kyllingkjøttboller,og grønnsaker

Synes bare det var veldig rask reaksjon på kroppen?

Hva betyr det?
Gjør jeg noe galt eller noe riktig?

Magga Dutti 01-10-08 18:14

Sv: Sikkert ikke den første som spør om dette...

Det kan jo være tilfeldig, slik at du ville hatt diaré i dag uansett kosthold. Se det an.

Torkil 02-10-08 11:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Magga Dutti (Innlegg 546673)
Det kan jo være tilfeldig, slik at du ville hatt diaré i dag uansett kosthold. Se det an.

Hei
Hvis man ikke har spist på en god del timer er galleblæren full. Spiser man da veldig fet mat, tømmes den ut i tarmen, dette irriterer tarmen og man får mageknip mens tarmen jobber for å kvitte seg med gallen, den kommer da ut i et sprut etter 10-20 min. Da er problemet over. Dette gir seg når magen vener seg til den fete diett.
Man kan evt starte med litt mindre fet mat og øke fettinnholdet etterhvert så unngår man disse ubehag. Det samme gjelder hvis man har problemer med gallestein eller gallekolikk ( smerter under ribbeina på hø side etter matinntak)
Vennlig Hilsen
Torkil :)

Moccachita 02-10-08 15:07

Sv: Sikkert ikke den første som spør om dette ...

Ser ut til at det har bedret seg litt nå ja.

Tusen takk for svar, ikke minst synes jeg det er fint å vite hvorfor dette skjer. ;)

Magga Dutti 02-10-08 15:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Torkil (Innlegg 547232)
Hei
Hvis man ikke har spist på en god del timer er galleblæren full. Spiser man da veldig fet mat, tømmes den ut i tarmen, dette irriterer tarmen og man får mageknip mens tarmen jobber for å kvitte seg med gallen, den kommer da ut i et sprut etter 10-20 min. Da er problemet over. Dette gir seg når magen vener seg til den fete diett.
Man kan evt starte med litt mindre fet mat og øke fettinnholdet etterhvert så unngår man disse ubehag. Det samme gjelder hvis man har problemer med gallestein eller gallekolikk ( smerter under ribbeina på hø side etter matinntak)
Vennlig Hilsen
Torkil :)

Jau, men det kan også være tilfeldig. :)

Moccachita 02-10-08 15:24

Men beskrivelsen stemte igrunn veldig bra...
Unnskyld detaljene: 2 ganger kort tid etter hverandre på do, magesmerter på forhånd, og det var sprut to ganger.....(det er et virkelig beskrivende ord, SPRUT,hehe)

Anitra 02-10-08 15:26

Hehe, jeg tror nok fettet virker inn på meg også. Har overhode ikke hard mage!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:35.