![]() |
Lys gløgg
Jeg begynner juleforberedelsene i god tid - i hode. Planlegger. Samler oppskrifter slik at julefeiringen blir 'overkommelig' - koselig og uten ukontrolerte utskeielser. Denne gløggen synes jeg er god - uten solbærsirup eller annet søtt. Kun naturlig eplejuice uten tilsatt sukker. Lys gløgg Kok opp · 1 liter eplejuice med et te-egg inneholdende · 1 ts apotekets gløggkrydder. Ta kjelen av varmen og la det trekke en time. Varm så opp og server, eller hell på termosen. En festligere variant får du ved å tilsette følgende ved oppvarmingen: · 1 l halvtørr hvitvin · 8 ss calvados · 2 dl skåldede mandler · (lyse rosiner) og pynter glassene med en sitronskive. Et tips til Julerøkelse Rester av gammelt julekrydder, gir fin julelukt når det varmes på en aromalampe. Bruk for eksempel: · nellikspiker · hel kanel * biter av tørket ingefær · mandarinskall |
Å Guro, jeg blir jo rent i julestemning av deg jo.... :)
Gode alternativer, og den julerøkelsen hørtes herlig ut! Kan den brukes i vann? Jeg har en aromalampe som jeg bruker å ha vann og olje i... Fungerer det på samme måten? |
Det var fine juletips ...Takk takk, Guro:klem:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:42. |