![]() |
Helt ny her!
Hei alle sammen!!!!
Jeg er helt ny her, har lest litt i ketolyseboken.. Søsteren min har skrytt veldig av ketolysekuren og sier hun har rast ned i vekt. Hvor mye er vanlig å gå ned de 3 første ukene? Ble medlem her i dag for at jeg håper jeg kan hente motivasjon her. Samboeren min vil ikke være med å prøve ketolyse, så jeg føler meg litt alene av og til... Jeg vil virkelig gå ned i vekt!!! Lagt på meg 15 kg siste året:( Håper jeg kan bli kjent med dere her inne ;) Foresten liten ting jeg lurte på, cola zero går det greit å drikke? Klem fra håpefull jente :p |
Sv: Helt ny her!
Hei på deg, og velkommen hit.
Jeg kan bare bekrefte det søstren din har sagt, og er selv kjempefornøyd med ketolyse. Når det gjelder cola zero, sies det at en bør unngå søtstoff i starten, da det kan virke hemmende og gi trang til mer søtstoff.. Personlig så har jeg drukket cola zero og pepsi max hele tiden selv, uten å ha hatt noen form for vekthemming, så her må du nok prøve deg frem. Vil vertfall ønske deg lykke til, og de 15 kg kommer nok til å forsvinne etterhvert:) Klem |
Jeg har litt mange spørsmål nå til å begynne med... Til frokost prøver jeg å spise brøderstatning, har laga pinnebrød med cottage cheese, men begynner å bli litt lei av det. Noen som har en annen type brød de er fornøyd med? :)
Hvor mange måltider bruker dere å spise om dagen? Trenger man ikke tenke på å opprettholde forbrendingen å ikke spise alt for skjeldent? |
Du skal spise når du er sulten selv, og spise deg passe mett. Pass på å innta nok fett, slik at du holder deg mett lengst mulig.
Jeg pleier å spise mellom 2 og 4 måltider pr dag, alt etter som. Jeg anbefaler deg å lage oopsie-roll..er veldig gode, og kan fryses ned, og raske og tine.tar kort til å lage også..ellers ligger det mange gode oppskrifter på forumet, så je vil anbefale deg å bruke litt tid å titte der... |
Velkommen hit og lykke til :heia:
Følg boka godt i starten, lær deg filosofien :ja: Ellers er det kjempemasse oppskrifter på forumet. Variasjon er viktig. Nok fett, nok vann :) Spis når du er sulten, spis deg passe mett :ja: Jeg personlig er sukkeravhengig, så jeg er ytterst forsiktig med å bruke søtstoff, da jeg bare vil ha mer.... :cool: |
Tusen takk for gode tips! Skal virkelig prøve å ligge unna søtstoff:o
Har nettopp vært forkjøla, da var det virkelig vanskelig å vite hvilke halspastiller jeg kunne spise. Avhengig av det når jeg er syk. Dere er veldig flinke her inne!!! |
Sitat:
På apoteket har de en serie drops av merket Fribol. De er helt trygge å spise i moderate mengder. Finnes i mange smaker, også en hals/hoste- variant! |
Jeg finner ikke oppskriften på oopsie-roll:confused:
Har vel ikke kommet helt inn i hvordan søkemotoren her fungerer. Noen som kan hjelpe? takk,takk :rolleyes: |
Bl. anna her: http://forum.lavkarbo.no/album.php?a...&pictureid=848
:) |
Tusen takk Gerd!:D
|
Hei håpefull, velkommen hit og lykke til!
Hvis du av og til føler deg litt alene med dette, er dette forumet gull verdt. Mange andre i samme situasjon. :heia: |
Sitat:
Det virker også som mange av dere her inne har knyttet veldig nære bånd, gleder meg til jeg gjør det:) Lykke til og velkommen, jeg heier også på deg:):) |
Dere er så snille å greie! Er veldig glad for at jeg har registrert meg her. Tror virkelig det kan være til hjelp, jeg jobber enda med viljestyrken min...Er ikke så lett med alle de rundt meg som spiser akkurat det de har lyst til.
På jobben er jeg virkelig ndt til å være flink! Er så mange som har med kaker, is osv.... Også ser de på meg og lurer på hvorfor jeg ikke spiser..Men jeg skal holde ut! Dere alle hjelper meg å være fink;) klem |
Det er jo det som er så genialt med dette forumet!:D
Her er alle i samme båt(på en eller annen måte) og ingen ser rart på deg eller blir sur eller..... Hit kan man komme med sorger og gleder angående vekt og det er alltid noen som hjelper eller trøster eller har opplevd det samme eller..... Ingen spørsmål er for dumme og noen svarer alltid på det man spør om! Dette er et godt sted å være!:D |
Helt enig!:)
Jeg er så spent, har min 3. veiedag i morgen..Håper jeg har gått ned litt så jeg får motivasjon! Vært i ketose i 3 uker nå. Men har ikke fått trimmet noe enda, vært syk og ikke orket pga veldig dårlig vær:rolleyes: Bruker noen av dere å ha noen "fridager" innimellom? Er litt stolt over meg selv, ikke spist en smule snop på 3 uker. Før det var det alltid ett eller annet nesten hver dag:eek: Begynt å bli gla i dere her inne allerede! Vi må stå sammen :) Klem til dere alle;) |
Lykke til med veiedag i morgen:)
Du må holde oss oppdatert!! Klem til deg fra meg;) |
Hei! Jeg er også helt ny, og vet ikke helt om jeg skal velge sputh beach eller den her ketolyse, problemet mitt er at jeg ikke spiser kjøtt, fordi jeg ikke klarer tanken på det. hadde jeg klart det hadde jeg gjort det. Når jeg smaker kylling eller annet kjøtt brekker jeg meg og spyr opp all maten jeg har spist. derfor vil jeg ikke ha noe "du må spise kjøtt,bla,bla,bla" bare helt enkelt, går det an å bruke denne dietten når jeg ikke spiser reker, krabbe, kylling, biff osv? :rolleyes:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hm...Nesten ikke gått ned noe denne uka:(
Må innrømme at jeg ble skuffet. Hvor mye gikk dere ned først 3 ukene? hvor mye er vanlig å gå ned på ei uke? Jeg drikker mye vann, har holdt meg unna kunstig søtstoff og mye salt. Fått i meg en god del fett, tror det er nok. Spiser også til jeg er passe mett... Noen av dere som av og til tar en planlagt "sprekk"? en dags pause liksom? |
Hei!
Velkommen!!! Jeg er også ganske ny her... Begynte på kuren 25 september, og har til nå gått ned 8 kg. Er fornøyd med det, men har mange kilo igjen. Så vi kan gå denne løypa sammen... Jeg har ikke hatt noen sprekker enda, og lurer også på om det er noen som har hatt det? Jeg skal feire 1 års dagen til sønnen min om to dager, og har sååå lyst til å sprekke litt da og spise et kakestykke og en pølse. Men tar det da 4 dager før jeg er tilbake i ketose??? Og begynner å miste vekt igjen?? Jeg MÅ ned 16 kg til før neste graviditet, og jeg har ikke lyst til å miste nesten en uke vektap. Noen forslag til hva jeg kan gjøre????? |
Sitat:
Søsteren min og jeg skulle i bursdag til tantebarnet vårt som fylte 8. Da hadde jeg holdt på i bare 4 dager, og var livredd for å sprekke. Søsteren min var da så snill at hun bakte ei lavkarbo mandelkake med solkrem og vi tok med oss et stykke hver i bursdagen. Oppskrifta finner du her: http://lavkarbo.blogg.no/1200440003_...lkake_med.html PS: den var bedre dagen etterpå, pass på å ikke bruke for mye sukrin. |
Takk for svaret Skippy, har bestilt startpakken på ketolyse.no, så får vi se når jeg får den da. skal ihvertfall gjøre et forsøk. Har gått ned 17kg før, bare på trening og spise sunt,uten å tenke noe mer over det, men nå har jeg vært på dette stadiet i ett år, så må kanskje få fart på forbrenningen. Noen som vet hvor lang tid det tar før jeg får pakken? Tenkte å lage samme oppskrifter, bare uten kjøtt :) Også er det jo en del salater og sånn uten kjøtt da ;)
|
Huff! Er jo kake på jobb hver dag nå, er på jobb nå og de andre sitter å gomler kake...Må virkelig leite etter viljestyrken min!!
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:29. |