![]() |
Noen som har vekslet mellom ketolyse og annen sunn kost?
Tenkte da på evt å veksle litt mellom ketolysekuren og kur med sunn mat (frukt, grønnsaker, kjøtt og null godis) ?
|
Sv: Noen som har vekslet mellom ketolyse og annen sunn kost?
Nei, tror ikke det er lurt å blande slik,
da må itilfelle periodene du bruker hver kur være lang nok liksom, slik at det "virker"... |
... Mener du at Ketolyse og tilsvarende ikke er sunt? :confused:
|
"ketolyse og annen sunn kost"
jeg oppfatter det som om hun mener at det er sunn kost.. Ikke sant? |
Sitat:
Så ikke den jeg... :p |
;) ...
|
Sitat:
Ketolysekuren inneholder mye fett. Mens frukt og en del grønnsakssorter inneholder mye karbohydrater. I siste nummer av Mat & helse skriver Iver Mysterud (nr. 10/2008, s. 59): "Den som får en stor andel av matens energi fra fett, får et metabolsk system som er tilpasset å forbrenne mye fett. Tilsvarende blir stoffskiftet til dem om spiser mye karbohydrater, tilpasset glukose. Det tar imidlertid tid å få et enzymsystem og en hormonell balanse som er beregnet å bruke slikt sykker som hovedenergikilde, til å bli godt innkjørt på fettsyrer - og motsatt. I overgansperioden vil både overskudd og fysiske prestasjoner svekkes fordi det tar tid å tilpasse enzymsystemene til den ene eller andre oppgaven." Jeg tror et vekslende opplegg som du beskriver, kan gi deg det verste av begge tilnærminger: overgangsproblemer, dårlig form - og vektøkning. Så jeg anbefaler at du holder deg til ett opplegg og følger det konsekvent. :goodluck: |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:25. |