![]() |
Pizzalapper
Grunnoppskrift fra Gerd;
Lapper Lavkarbo (4 karber i hele røra) ( fritt etter Ziggys Polarbrød/lapper) 1/2 boks Cottage Cheese (CC) 1,5-2 dl raspa ost 3 egg -salt, pepper, krydder og urter etter smak Bland CC, eggeplommer, salt, pepper og ev. krydder/urter med stavmixer. Tilsett osten og rør godt Eggehviter piskes stive CC-blandingen vendes forsiktig i eggehviten. Legges på bakepapir med ss. Blir 9 stk., eller tømmes utover bakepapirkledd plate og stekes hel. Deles i biter når den er kald. Stekes ca 20 minutter på 180 grader. De faller sammen etter steking. Brukes som: Brødskive, burgerbrød,pitabrød, pizzabunn Kan fryses Tines i micro, stekeovn eller på svak varme i brødristeren. Dette har jeg oppi CC/egg blandingen: 1 ss tomatpure 2 fedd hvitløk 1/2 ts oregano(pizzakrydder) Dette putter jeg oppå røra før steking: hakket løk paprika i biter pølsebiter reset ost Smaker kjempe godt! Dette liker til og med gubben i huset! :D Skal lage med stekt bacon isteden for pølse idag og med tacokjøttdeig imorgen!!! |
Sv: Pizzalapper
Så det går greit å steke med produkter oppå våt røre?
|
Jepp :ja:
|
Jeg lagde disse for første gang i dag, og det blir ikke siste. Jeg putta i ei ss. med kruskakli. De ble kjempegode, og ikke så veldig eggsmak. Hadde nystekt kjøttdeig med masse krydder og fersk chilli.... Dette blir fort en vane. Skal lage ny porsjon i morgen slik at jeg har å fryse ned.
Jeg stekte den hel.. Lett å dele opp i passe biter etterpå. Genial :visemuskl |
må man "knuse"CC i denne oppskriften,eller kan man bruke den som den er?
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58. |