![]() |
Myrulls sjokolademouse
Denne er veldig mektig så man greier ikke spise mye av gangen å da blir det ikke mange karber.
1 boks kremfløte 7,8g karbo Vispes til krem, kan søtes litt med splenda ol. Smelt 3 plater anton berg sukkerfri ..dette kommer litt ann på hvor fyldig man vil ha den. Det er jo ca 1,5 g karbo sjokoladen så da blir det 4,5g karber. Rør kremen og den smelta sjokoladen sammen. Sett den til avkjøling i kjøleskapet. 10,3 karber, men som sakt utrolig mektig så man greier ikke spise mye. :) man kan også bruke mindre sjokolade å da blir det jo mindre karber. utrolig lett å lage. |
Sv: Myrulls sjokolademouse
Jeg har lagd en slik versjon jeg også, og det er nyyyydelig!
|
Ja ble veldig overasket jeg altså, utrolig god. :D
|
Og så går det rimelig raskt å lage :)
|
Anton Berg sjokoladen, siden en sjokoladeplate veier 45 gram så blir det vel mindre karber i denne?
|
Du hars elvfølgelig helt rett, tenkte helt feil jeg nå.
Synte sdet ble mye i forhold til det jeg regnet ut føsrt gangen. :_plystre: Er ca 1,5 g karber i ver sjokoladeplate. Fikset det nå. Takk, ble jo 7,4 i stede..å da kan man spise enda mere. !! |
Sitat:
Men det høres godt ut, da :D |
:p gir opp jeg..skrev i 100g først så ble det rot meg sjokoladen for den er jo 45 gram, man da ble jo fløten feil så da retter jeg opp igjenn.
Trøtt i går kveld tror jeg.:p |
Men om man går ut i fra vert 100g så blir det vel en 2,9?
3dl fløte er vel over 300g? å sjokoladen blir jo 135g :flau: |
Det ble vanskelig dette :lol:
|
Men jeg pleier å ta 1 dl fløte, og noen få biter sjokolade, jeg er ikke så himla glad i sjokolade, så det er bare for å få litt smak på kremfløten.
|
Sitat:
Så måtte jeg jo veie opp en dl fløte og der kom det fram en liten godnyhet: En dl fløte veier bare 90 gram, altså er det 2,6 g karber i 1 dl fløte (Flisespikkeri???Ja :D, har lite å gjøre nå, he, he) |
Godt det er noen som spikker fliser også :)
|
Man må jo være nøye når man skal telle karber. :)
Å 90 gram var jo ikke mye nei, troded det var over 100g jeg. |
Hvor kjøper dere denne sukkerfrie sjokoladen?? Er veldig glad i sjokolade så jeg vet ikke om jeg tør men kansje etterhvert...;)
|
Lagde denne i dag. Utrolig god:D
At noe så lettvint kan smake så godt. Denne kommer jeg nok til å lage mer av i tiden som kommer. Jeg brukte 0,5 dl fløte og en halv plate Anton Berg sukkerfri sjokolade. Etter å ha helt ut en pannekakerøre med 1/3 liter fløte og 4 egg som ikke ble god tenkte jeg at det var best å lage en test versjon av denne. Neste gang jeg lager kommer jeg til å lage flere porsjoner. Denne får nok ben å gå på blant alle i familien:) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54. |