![]() |
Tajeen Bamia Bil Dajaaj (kylling)
1 kylling, kutt i biter
halvt kg okra 1 skje smør eller 3 skjeer olje salt 1 tomat pepper 1 skje tomat pure en halv glass tomat juice 1 løk 4 båter hvitløk 1/5 skje med syv krydre (ras el hanout heter det i utenlandske butikker) bland kryddrene,tomat,tomat juice,hvitløk smør og løk med 3 kopper vann oppi en ildfast form, så legger du oppi okraen og kyllingen og så stekes det i ovnen på 300 grader til det blir gjennomstekt |
Sv: Tajeen Bamia Bil Dajaaj
Hva er okra? :)
|
bamyia :D
|
Sitat:
|
Okra:
http://gothamist.com/attachments/foo...sh_9-13-06.jpg Fåes i innvandrerbutikker og velassorterte dagligvarehandler, som f.eks Ica og Meny :) |
takker photobscura :)
så det het bamiya her inne en plass,men husker ikke hvor :) veldig godt :) |
Sitat:
Ahhh... Det er en grønnsak, altså? :p Det er jeg noen ganger også :rolleyes: |
Hva smaker det?
|
Jeg synes ikke den ligner på noe annet jeg har smakt, men den har konsistens som squash omtrent, veldig fiberrik liksom.
|
Noen som vet hvor mange karber det er i okra? Matvareguiden har ingenting:confused:
|
Hørtes godt ut!
Takk for tips om det krydderet, det skal jeg kjøpe neste gang jeg tusler innom Grønland. :) |
Lurer på om de har det krydderet her i Stavanger? Dette høres ut som noe jeg kan lage hjemme hos mamma i juleferien en gang når alle er lei av julemat ... :) Her på hybelen gidder jeg ikke lage skikkelig mat.
|
ja di har det i stavanger :) nå pleie jo di unnvandrer butikkene stenge og åpne for hver gang jeg er hjemme på besök, men tror den palestiner butikken i bakken med arkaden har....alle arabere bruker det i maten så er ganske lett tilgjengelig...
her finnes det på ica også... |
??????????????????? |
Sitat:
|
jepp palestiner butikken ja :D
e egentlig fra hommersåk,men pappa e fra stavanger :D :D så me har bodd der og der :D |
Sitat:
|
Sitat:
okra, gumbo, rå 7.6 okra, raw 7.03 okra (gumbo), raw 7.03 Men den ligger kanskje på rundt 5, hvis den blir kokt.... |
Sv: Tajeen Bamia Bil Dajaaj ( kylling )
Takker. Ser det er noen grønnsaker - skjeldne her hos oss ja, som det er vanskelig å finne karbe innhold hos.
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:43. |