![]() |
Synspunkter på strategi
Hei
Min søster har med stort hell brukt Ketolysekuren i en periode, planlegger å prøve det samme, jeg er 38 år gammel mann 180 høy og veier 95 kilo, har lagt på meg et kilo i året de siste 15 år, er sporadisk i lett aktivitet, men har innslag usunt kosthold ( is,brus,sjokolade o.s.v ) Tanken er å gå ned 20kg, stablisere vekta rundt 80kg. Med noe sunnere livsstil etter endt kur, burde jeg kunne spise omtrent som jeg gjør i dag uten at vekta øker igjen? Alle synspunkter mottaes med takk. |
Sv: Synspunkter på strategi.
Nei. Folk flest overvurderer livsstilens (mosjonens) evne til å brenne kalorier. Det er kostholdet som har gitt deg de ekstra kiloene, og det er der den endelige løsningen ligger.
Efter ketolyse går mange over til Fedon Lindberg-kosthold. Det er ikke nødvendig, men det lønner seg å være mer moderat på karbohydratene. Jeg spiser f. eks. potet, men med masse fett (fløtesaus, eller ekstra smør i potetstappen o. s. v). Dette fører til at den fordøyes tregere, uten insulinsjokk. Jeg håper du finner et opplegg som funker for deg. |
Med sunnere livsstil, mener jeg selvfølgelig å kutte ned på sjokolade,brus og lignende i tilegg til mer mosjon.
Har bestandig vært glad i god brødmat med masse kald melk, poteter og pasta kutter jeg derimot greit ut. |
Sitat:
Mannen min er like høy som deg og veide 95 kg før han begynte på lavkarbo. Han går ned 4-5 kg per måned når han lever lavkarbolivet. Han er ikke sånn veldig nøye med å telle men holder seg innenfor 40 karber om dagen sånn ca.. hender han tar seg en øl i helgen også..eller to :D Dette klarer du fint!! :heia: på deg..! |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:03. |