![]() |
Bbbwwaaah! Mitt første møte med cocosa
Tja.. hva skal man si? Skulle nesten ønske jeg ikke var så mye i solarium i tenårene, og derfor forbinder kokos med solkremer og "kosmetikk"..jeg får det liksom ikke helt til å stemme at jeg skal ha dette i munnen, jeg får mer en følelse av at jeg skulle smurt det på kroppen, og lagt meg til bruning :p
Lagde en liten kakaosmaksprøve med 1 ts cocosa i og..ja..GODT var det jo ikke...men sikkert bra med litt mer fett (må bare øve meg på å få opp mengden), føler ikke jeg får i meg nok. |
Sv: Bbbwwaaah! Mitt første møte med cocosa..!
Nje. Cocosa er dyrt og smaker elendig. Bruk smør istedenfor, hvis du liker det. Ellers kan du prøve å skaffe raffinert kokosolje, som er veldig billig og uten smak.
Du kan lage ganske god kakao med bittelitt smør, kokosmelk/fløte o. s. v. Jeg gjør det ganske ofte. |
hmmm.. cocosaen min smaker ingenting:)
Bruker den når jeg lager en slags ostesuppe, det er ingen smak overhodet av cocosaen..:) |
Jeg liker heller ikke cocosa... :p
|
Å, dere da pingler ! Det smaker utrolig, utrolig godt.:D
|
Neiii ææææsj.... :p
Hva bruker du den i da Susse? |
Sitat:
|
Med skjeeeee?? :eek:
Hehe...kanskje jeg må gi den en sjans til da? Dersom den fortsatt er spisendes ;) |
Sitat:
|
I stedet for cocosa så kan man bruke MCT-olje som kjøpes på apoteket, den er helt smakløs.
|
Sitat:
Den grønne Extra Virgin smaker kokos, den andre(brun?) ingenting og kan brukes i all matlaging! Den grønne smaker Bounty- sjokolade, syns jeg. Noen her lager cocosa- sjokolade med smeltet sukkerfir sjokolade og smeltet cocosa. Blir digg når det stivner!:D |
Sv: Bbbwwaaah! Mitt første møte med cocosa
Spiser med skje jeg og! Og i kaffen eller kakaoen. for ikke å snakke om i cocosasjokolade.
|
Jeg prøvde å lage cocosasjokolade i går men den var ikke noe god. :eek:
Kan det ha med å gjøre at jeg brukte Premium sjokolade? Jeg hadde i litt vaniljedråper og en teskje kunstig sukker, pluss at jeg strødde på litt kokos på toppen. |
Sitat:
|
'Coconut Body Butter' fra Body Shop og Hawaiian Tropics 'Coconut Oil SPF Zero'...det var tider, det...jeg øyner et nytt bruksområde for cocosa :rodme:.
Eller hva med stakkars Roxanne, http://picasaweb.google.com/shellysn...50223699098002 ("Roxanne shows her stuff with a Coconut flavoured condom") ...litt heftig med cocosa etter dette, eller? |
Sitat:
Heeeelt enig. Smaker nyyyydelig :p |
Smakte det for første gang i dag. Likte det jeg:)
Hadde det sammen med kakao, 1/2 kopp med varmt vann og 1/2 kopp med kokosmelk, 1 ts cocosa vanlijeessens og søtdningsmiddel. Frokost! Kan anbefales. |
Spiser ofte et par teskjeer ved sengetid - mmmm, smaker deilig! Føles beroligende, synes jeg.
:) |
Prøvde igjen i dag, å ta den bar på skje. Blir litt som å ta tran..hehe.. Men det gikk jo det. Tar en skje til i kveld. Må vel bare vende seg til det ;)
|
Kokos er jo så godt! Bounty var en av favorittene mine før LCHF.
Jeg pleier å blande den grønne Cocosa'n med litt 86% Premium, og har det oppi konfektformer (små muffinsformer). Hakker litt nøtter og har oppi også. Mye bedre enn Firkløver og Bounty! :D Må ligge i fryser'n - eller blir det for mykt. |
oooh...rubens; det må jeg prøve
|
Sitat:
|
Kan man spise kokos body butter fra Body Shop? Tror fruen har et glass...:p
|
Sitat:
Nå har jeg laget lørdagsgodt med cocosa, premium og nøtter. Dem ligger i fryser'n å venter på meg. Yummi! :sikle: |
Sitat:
Og madammen kan smøre seg med cocosa i stedet. Prøv det uprøvde, sier jeg!:p ...men hvis dette viser seg å være ungdomskilden, og dere deretter kan velte dere slanke og rynkefri i rikdom, vil jeg ha prosenter i patenten!!!:D |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52. |