![]() |
Hva har du i kjøleskapet ditt? Stor bildetråd!
Hei ;) tenkte det hadde vært morsomt å ta bildet av maten man har i kjøleskapet sitt! og vist det til alle andre:p hehe..
1 regel: ikke fjerne noe! jeg vil se dine SYNDER ;) http://img.photobucket.com/albums/v6.../IMG000181.jpg Det jeg har i kjøleskapet: 3 kartonger egg ;) 3 bokser fjordland bearnesaus 2 bokser kremfløte 3 bokser seterrømme 1 meierismør 1,5 liter melk(gubben sin! LOVER) 1 kilo kokt skinke 2 pakker bacon 1 bog skinke 1 pepperbiff pakke 1 skinkebiff pakke 1 kylling grillet 1 pk kyllingfilet naturell 1 pk leverpostei (gubben sin! LOVER) 2 pk italiensk salat ( fortsatt gubben...) 1 glass salsa 1 kattemelk (katta er bortskjemt;)) 1 ost 3 flasker bris, mango papaya 1 flaske first price vann m/ kullsyre 1 mugge vann og i skuffene har jeg: paprika, tomater, rapidsalat løk og gubbens øl:p hehe.... |
Sv: Hva har du i kjøleskapet ditt? Stor bildetråd!
For en morsom ide! Skal ta bilde i morgen (må gå å legge meg nå...) Skal love å ikke fjerne noe... Men kan jeg rydde??? Mitt kjøleskap ser nemlig IKKE ut som ditt. Har du det så ryddig i kjøleskapet ditt til vanlig?
|
Sitat:
ja, faktisk! det er utrolig lite kjøleskap, og jeg handler bare en gang i uken (for å hindre fristelser ved sjokoladedisken :p) så viss jeg skal få plass i kjøleskapet til noe som helst, må det seriøst ryddes... :p) kanskje jeg skal få til en innholdsfortegnelse også? så vi får se ALT. sounds good? |
Høres bra ut ja :D Innholdsfortegnelse syns jeg må med ja! Ellers blir jeg jo bare sittende og lure på hva som skjuler seg inni plastboksene :p
|
akkurat det ;) hehe... gleder meg til å se ditt "syndige" kjøleskap i morgen ;)
|
Der kom innholdsfortegnelsen også ja!
Sitat:
Men nå er det natta :D http://www.rettkost.com/forum/images...ysmilie_37.gif |
Sitat:
|
[quote=QueenConnie;612688
3 bokser fjordland bearnesaus ..[/quote] Er dette noe vi kan spise? Har den lite karber? (Som du skjønner, så fikk jeg lyst på bernaise, hihi) |
Denne skal jeg være med på, må bare få knipsa bilde :D
Har 3 kjøleskap og 2 frysere, så jeg må nok legge inn mer enn ett :p |
Sitat:
det er 250 gram i hele boksen: pr 100g tilsier: energi 513kj (124 kcal) protein 0,1g karbohydrat 2,2g fett 12,8 g :) |
1 Vedlegg
Ikke så mye i mitt kjøleskap nå..
Tok ikke med øverste hyllen, for det er ikke mitt. - Meierismør - Creme fraiche - Prior røkt kalkunpålegg - Kokt skinke - En skål med ost i terninger - Skivet norvegia - Skivet jarlsberg - Stor ost - Skinke i terninger - En pakke kjøttdeig - Firstprice tacosaus - Ferdigstekt kjøttdeig med løk, paprika og tacokrydder - Blomkål - Brokkoli - Isberg - Agurk - Rød paprika - Champignon I døren har jeg egg og farris.. |
Svært så ryddige kjøleskap det var her da? Er det bare vi som roter i den?:confused: Morsom tråd!:)
|
stilig kjøleskap ;)
ja... mange som roter, men etter jeg begynte å handle en gang i uka. ble kjøleskapet mitt utrolig mye ryddigere med en gang! |
utrolig festlig tråd!! jeg bor i kollektiv men kanskje jeg skal ta bilde av hylla mi hihi....
|
Vanvittig bra tråd!!! :stortsmil
|
Så morsomt! Skal ta bilde - men jeg skal søren meg rødde først! :lol:
|
2 Vedlegg
Ok... så blir jeg den første her som viser fram et fullstendig kaotisk, stappa URYDDET kjøleskap. :eek: Og ikke bare det... Det er faktisk en del synder her også. :eek: Kan ikke skylde på samboer... men kan skylde på at det er saker som er innkjøpt før ketolysestart da :p Dette fikk meg til å innse at jeg må rydde litt og kaste litt. Og hvis jeg tenker litt smart, så kan jeg antageligvis nøye meg med et matbudsjett som ligger på et veldig minimalt nivå de neste par-tre ukene (handla et lass i går til tross for at jeg egentlig allerede hadde fullt kjøleskap...).
Innhold i kjøleskap (første bilde) fra øverst til nederst: - Cottage Cheese - Smør - pakke skinkestek i skiver - hvitløkspate (som leverpostei, men med 1 karb) - kremtopp (pre-ketolyse antageligvis gått ut på dato...) - parmesanost - fetaost - peppermakrell - reker i lake - majo - remulade - revet gräddost - polarbrød - cornichonger - serranoskinke - røkt ørret - fersk ingefær - sukkererter - rester av grilla kylling - stekt ørret (rester) - blåmuggost - 1/2 l pepsimax :o - 1/2 l cola zero :o - øl (fra jula :o) - 2 pk fløte - 1 pk seterrømme - Ops..! Enda masse mer øl :eek: - sopp - tomater - pesto - hvitløk - ferdigkutta salat - spinatmuffins - granateplejuice :eek: (preketolyseinnkjøpt) - paprika - 1 kg gulost - philadelphiaost - edamer (herregud! Hvor mye ost har jeg egentlig????) - asparges - brokkoli - aubergine - rosenkål (gamle, må kaste dem) - stangselleri (gamle, må kaste) - nakkekoteletter - blomkålsuppe fra i går (lagde til middag, men hadde ikke matlyst...) - spinat Ok, her innser jeg at jeg må gjøre noen grep som å fryse ned en del, eller invitere noen venner på lunsj/middag, ellers ender jeg opp med å måtte kaste en del ting som går ut på dato før jeg får spist dem! I kjøleskapsdøra (bilde 2): Her er ALT preketolyseinnkjøpt. Har ikke fått rota meg til å gå igjennom for å sjekke hva som er ketolysevennlig og ikke. Stort sett alt som er her har holdbarhetsdato herfra og inn i evigheten. Veldig mye kryddersauser o.l. Det synes sikkert at wok og annen asiatisk mat har vært hverdagskost for meg. - kapers - jalapeños - sitrongress - korianderpasta - mer cornichonger - sambal oelek - rød curry - grønn curry - Hakka ingefær (må huske å kaste denne. Smaker gymsokk så vidt jeg kan huske...) - Chili og ingefærsaus - Worcestershiresauce - Østerssaus - Fishsauce - Limesaft - Sitronsaft - Italiensk lettdressing - Ketchup - Sennep - Lime Cordial - Kecap Manis - Soyasaus - Sweet Chili Sauce - Druekjerneolje |
Hahaha... dette kjøleskapet er jo rett og slett flaut! Nå angrer jeg litt på at jeg la ut bilde og innholdsfortegnelse altså! Tror jeg må legge ut nye bilder om et par uker når det kanskje er mer representativt.
|
Ser nå at jeg glemte noe mer i kjøleskapsdøra: 86% sjokolade og en chorizo. Og bringebærsyltetøy :eek:, trantabletter og lettmajo (fysjameg!)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
3 Vedlegg
Her er noen bilder. Slik ser det ut i skapet mitt.
Jeg er jo ikke på ketolyse nå, da … |
Sitat:
Hva er det du er på nå da? Generell lavkarbo? |
2 Vedlegg
Og her er det som er i døra. Her er det mye gammelt rusk, ser jeg. Det "verste" karbohydratmessig er kanskje den halve Munkholmen fra jul … Men når det gjelder holdbarhetsdato, er det verre synder her. Mye fra ungene har vært hjemme, ser jeg.
|
Stort kjøleskap er en fordel, ja … :D
Er på relativt normalt kosthold nå, fordi jeg skal ta noen prøver på matallergi. Men liker ikke lenger høykarbomat så godt. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:04. |