![]() |
Jeg er blitt en kokk
Hehe...mannen min smiler stadig av meg ;) Jeg kokkelerer og prøver oppskrifter an mas, så nå i kveld står det 20 "kokosboller" i kjøleskapet, og jeg har en liten snack gående i ovnen: Oopsie rolls-pizza :)
Gøy med ketolysemat altså! |
Sv: Jeg er blitt en kokk :)
så bra!!! du er knallflink!
|
Sv: Jeg er blitt en kokk
Spennende med nye oppskrifter!:D
Har laget oopsie- pizza for første gang i dag, jeg også! Den ble utrolig god! Glemte at det ikke var ordentlig pizza!:sikle: |
Sitat:
|
Trampe70: Her er oppskrift!
4 eggehviter 4 plater gelatin 0,5-1 dl strøsøtning (natreen, splenda osv...) 0,5-1 ss cocosa extra virgin olje ca 150 g Anton Berg sukkerfri sjokolade (3 plater)+noen klatter smør (smeltes til sjokoladetrekk til bollene). Smelt gelatin i vannbad, la kjølne litt. Stivpisk hvitter og søtning. Tilsett cocosa under pisking, tilsett deretter gelatinen i tynn stråle under fortsatt pisking. La stå i 5-10 min. Legg 25 små boller på et fat, av "skumblandingen". Sett dem kjølig. Smelt sjokolade og smør i vannbad. Dynk bollene med sjokolade og smør det litt utover så det dekker dem. Sett i kjøleskap et par timer, gjerne mer, og nyt :) Oppskriften fantes her inne :) |
Så flink du er...og jeg kopierte kokosbollene...nam, nam!
Blir mindre tid foran pc'n og tv'n og mer på kjøkkenet for min del nå for tiden...spennende å prøve ut alle oppskrifter.:) |
åååh namnam!
kan jeg ha i kokosstrø i stedet for olje? har ikke olje ;o hvor får jeg tak i det? :D |
Må kokosoljen være flytende for at det skal blandes greit?
|
Sitat:
Finnes to typer. Den ekstra virgin smaker kokos, den andre er smaksløs og kan bruk feks til steking! |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:16. |