![]() |
Karbomelett. Flott alternativ til egg og bacon
Til deg som er litt lei av egg og bacon til frokost hver dag...her får man det...i en litt annen form.
Karbomelett: 8egg piskes lett 1 pk stekt bacon i biter ca 1 pk revet gulost...eller mer... Trenger ikke salt, det sørger baconet for. Bland bacon og egg, og ha i revet ost til den ikke er flytende lenger. Helles i stekepanna og la småsteke under lokk på litt under middels varme til den er ferdig...ca 20 min Hele greia har ca 10gk i seg... Grunnen til at jeg putter osten inni omeletten er at da blir deg ekstra god kald...ikke dvask inni og hard på toppen, men fast hele veien gjennom. Når jeg steker denne, har jeg frokost i 8 dager hvis jeg vil, og den holder seg godt bare den får være kjøleskapet... meen...det er lett å spise for mye... http://forum.lavkarbo.no/picture.php...pictureid=1063 Fikk lov å bruke Gerds bilde:) Velbekomme!:sikle: |
Sv: Karbomelett ... Flott alternativ til egg og bacon
Takk,denne skal jeg prøve=)
|
Namme, denne skal jeg lage i morgen. Husk bare, folkens, på å kjøpe OST om dere kjøper revet. Min mann kom nylig hjem med en pakke Xtra revet "ost", jeg fikk helt anfall! Det er jo ikke ost, det er palmeolje og greier. :grøss:
(De fleste vet jo dette, men jeg ville nå bare nevne det siden jeg hadde min manns tabbe friskt i minne, hehe). |
Sitat:
Gjett om han ble arg da jeg viste han at det ikke var ost det han hadde kjøpt! http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a065.gif |
Tror mange har brent seg på den der ja. :knegg: Jeg har lært mannen min at han må lese at det står OST på pakken. For de har ikke lov å skrive det på jukseostene. Der står det bare feks. "revet" eller "topping". Tviler på at han kommer hjem med en slik juksegreie igjen. :lol:
|
Hehe...har hatt diskusjonen med min mor!
"Men du ser jo at det er ost selv om de ikke skriver det?! Trenger ikke skrive det da?!!!" |
Sitat:
Nå lærte jeg noe nytt, dette viste jeg ikke!! :o |
Jukseost! :eek: Det er det værste jeg har hørt! Kjøper ikke så mye ferdig revet ost, men det har hent jeg har forsynt meg med revet ost i salatdisken. Det har ikke smakt annet enn gummi og har vært veldig rar i konsistensen - og utseendet for den saks skyld. Argh! Tulleost - fy søren!
Jeg husker at til den salaten tok jeg rømmedressing på, og når jeg leste på innholdet var det ikke spor av rømme i den, men blåste i det. Jeg hadde jo fått ost.... ÆSJ! Skal ALDRI glemme å ta med matpakke på jobben mer :snurt: |
Sitat:
Sitat:
Så lenge det står OST på pakken, er det trygt. Jeg må lage en ny tråd, for det er visst mange som ikke er klar over dette. |
Dette så veldig godt ut, Karbosara!
|
Sv: Karbomelett. Flott alternativ til egg og bacon
Den er veldig god...omelettgod som varm, og helt knallsuper som kald, siden osten er inni...:sikle:nam
|
Tusen takk! :)
Da e nett sånne tips so e so inderleg goe å få.... Konkrete mengder, praktiske tips (kan brukast i 8 dagar, held seg i kjøleskap 8 dagar...) Supert! Håpar eg kan dela mine erfaringar når eg har fått erfara litt :o) |
Hyggelig å kunne "hjelpe" :ja:
|
Nå tenkte jeg også å lage omelett, å blande i revet ost var jo smart. Jeg er egentlig ikke såglad i omelett, men det var nok fordi jeg laget noen i forrige runde med lavkarbo( for et par tre år siden), som gjorde meg kvalm... Ja, sånn egentlig ble jeg visst kvalm fordi jeg var gravid, men siden har jeg assosiert omelett med kvalme. Men nå tenkte jeg å prøve igjen. Jeg elsker to speilegg osv.
|
Jeg lurer på en ting. Hva betyr kommentaren: "Det er lett å spise for mye". Skal man ikke spise til man er mett på ketolyse?
|
Denne laget jeg i dag, er mett ennå!
Tusen takk for oppskrift! |
Lurer på om jeg skal lage denne i ovnen heller, det må da gå bra.
|
Sitat:
Men jeg føler at denne ikke gir mere enn 4-5 porsjoner... Jeg spiser da mere enn 1 egg og 1/8dels pakke med bacon om jeg ar speilegg og bacon.. |
Sitat:
Poff, den var ihvertfall borte da ungene kom hjem fra skolen i går, jeg må lage ny til meg selv! |
Går sikkert bra å ha den i ovnen.:smile:
|
Jess, jeg laget den i en rund kakeform i ovnen i går, kjempegodt.
|
Det var hyggelig! Lager den i muffinsformer noen ganger, og da er det veldig stas å ha med som skolemat:ja:
Hehe...komisk...og da bruker jeg jo ovnen på de...180g i ca 15-20 min....hadde helt glemt det:p |
Hehe. Jeg brukte 150 grader tror jeg, den stod inne en stund, halvtime kanskje. Ble perfekt!
|
Sitat:
|
Jepp, derfor lager jeg sjelden omeletter i stekepanne, jeg får det bare aldri til. *talentløs*
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10. |