![]() |
Tunfisksalat
Jeg er helt ny her på sidene men har allerede blitt en flitting leser. Oppskrifter blir flittig lest og brukt. Jeg begynte med kallorifattig kost sist uke. Har i dag laget en tunfisksalat med seterrømme, egg og majones. Den var veldig god, men det jeg lurer på er spiser dere bare tunfisksalaten uten noe ved siden av?? :confused:
|
Sv: Tunfisksalat
Jepp, uten noe ved siden av som oftest. Du mener vel forresten lavkarbo, og ikke lavkalori?
Om du ønsker noe ved siden av, kan du lete opp lavkarbo brød-oppskrifter og bake et brød, eller ta 1 eller 2 klibrød-skiver med smør. Bruker selv noe som heter GG helseklibrød (Ica maxi har det) OddE |
Hei :) Jeg regner også med at du mener LAVKARBO og ikke LAVKALORI, for det er to veeeeeldig forskjellige ting :D
Jeg koker ett egg og deler i båter, også kutter jeg en god del agurk i terninger som jeg spiser ved siden av tunfisksalaten :) |
Har man noe annet oppi også? Grønsaker som salat og paprika og slikt? Eller er ikke det godt? Fikk plutselig lyst å lage det en dag :)
|
Sitat:
Jeg har finhakket rødløk og paprika i salaten og noen ganger hakket avocado :) |
Takk for tilbakemelding, ja jeg mener lavkarbo:p Skal prøve meg på baking av brød. Tunfisksalaten var forresten veldig mektig, og "holdt" lenge.
|
For å gjøre den litt "lettere" kan du kutte opp litt isbergsalat og legge under, og dynge tunfiskrøra oppå :)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00. |