![]() |
Fett i dagen
Fett er jo vår kjære venn. Men når en stressende, veldig dårlig planlagt dag nærmær seg slutten og man vet at det har vært for lite fett i kosten. Hva er da greit? En stripe smør? Et par ss olje? Noe sånt? Rekker liksom ikke lage noe spesielt med mat heller.
|
Sv: Fett i dagen
Jeg drakk fløte jeg da.. for å fylle på :p Leser her inne om folk som har i seg et par ss olje.. eller cocos (kjøpt på helsekost)..
:_punk: |
jeg forestiller meg at dette ikke er bra jeg da:p Hele nedpå rent fett. Men er vel bare Ola Nordmann kostholdet som slår til litt :p
|
På denne kuren SKAL man jo ha i seg masse fett.. For fett forbrenner fett.. :D
|
Men, for å gjøre deg enda mer forvirra, det er ikke alt fett vi skal ha.. Og der er jeg litt ute og kjøre sjøl. Men vet at margarin skal vi styre unna, og varmpressede oljer.. Vi skal ha meierismør og kaldpressede oljer.. *under "opplæring"* :p
:_punk: |
Ja. Det har jeg og hørt. Så jeg har skaffet meg meierismør her. Har jo fått i meg 500g på 9 dager. Dette er en spesiell diett ass. Man kan spise meierismør rett fra pakka. Grete Roede ville fått hjertestans.
|
Hehe ja..
Nå finner jeg køya her.. Du får ha en fortsatt god natt :stortsmil :_punk: |
Sitat:
ikke få den ned så mye... jeg kan tenke meg å gå på grethe roede igjen NÅR jeg kommer meg nedpå match vekten :) |
Sitat:
Jeg har prøvd GR før, men jeg holdt på å sulte ihjel! 40gr brød og 10gr skinke. Også kan man i tillegg SPARE NOE AV DET for å samle kosemerker!? :eek: :confused: Huff, nei jeg er for glad i mat, jeg..... Det blir nok Ketolyse Vedvarende eller Fedon på meg etter nådde 60kg :):) Men til det tråden handler om: Jeg blander meierismør, cocosa, kakaopulver og bittelitt søtstoff. Det blir som sjokolade :p |
Og noen drikke MCT- olje som shots!:eek:
|
Sitat:
:D |
Sitat:
|
Jeg er så inndoktrinert med at skal man gå ned i velt skal man IKKE spise fett....Det er vanskelig og snu den tanken.
Jeg sitter på kvelden og har dårlig samvittighet over at jeg har spist smør, fløte og rømme.... |
Nå banner jeg sikkert i kjerka, men jeg er fortsatt ikke så sikker på det med fett:) Jeg har fått flere forklaringer på hvorfor mettet fett ikke nødvendigvis er usunt. Noen undersøkelser sier dette, men de aller fleste sier jo det motsatte. Men det jeg ikke har fått noen vitenskapelig forklaring på er HVORDAN "fett brenner fett". Jeg må jo bare bøye meg i støvet for de som har gått ned mye med en fettholdig Ketolysekur, men jeg har oppnådd minst like gode resultater uten mettet fett overhodet.
|
Sitat:
*traller i vei* :D:D:D |
Sitat:
|
Det er jo ikke slik at vi kan spise ubegrenset med fett, men vi må ha litt av det for at fettet vi har på kroppen skal bort. Om jeg sitter og spiser en kilo meierismør og bøtter innpå med kremfløte så sier det seg selv at jeg ikke kommer til å gå ned men opp. Det er viktig å få i seg fett, men i moderate mengder.......om jeg har oppfattet denne kuren riktig.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Litt av problemet er vel at man er relativt tidlig i forkningen enda, og ikke vet helt HVA som skjer, man bare konstaterer at det skjer :rolleyes: Og det er alltid slik, særlig i internettalderen, at man finner bøttevis av forskning for og i mot en ting. Og ofte må en teori motprøves i årevis før den blir en sannhet, se på det med at jorda er rund f.eks :D
Jeg har ikke boka foran meg nå, og det er lenge siden jeg har lest den, men jeg husker at den ga meg mange svar på de tingene som "buttet i mot" for meg :) Har du et bibliotek i nærheten så sjekk om de har den, tror du må lese litt mer enn kun sitater for å få helheten. |
Sitat:
|
Ang dette med div fett, jeg steker i melange å har dette på grønnsakene, er det feil fett???
|
Men det jeg sliter med er, hvordan blanserer jeg for mye fett/ for lite fett?
|
Sitat:
|
Sitat:
*sukk* *traller videre* :D:D:D |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:44. |