![]() |
Nugatti
Jeg vet ikke om noen av dere savner sjokoladepålegg som jeg gjør,men jeg har en oppskrift til dere som kanskje vil ha en liten klatt på "brødet" deres.:)
75 g smør uten salt 1 ts rapsolje 1,5 ss kakao 18-20 hasselnøtter (revet/knust) 1-2 krm Natreen (sånn flytende) 2 dr vaniljeessens 2 dr mandelessens Bland alt godt ( ikke smelt smøret som dumme meg gjorde første gang :eek: da blir resultatet noe helt annet) Dette skal utgjøre 110 gram "nugatti" med 2,6 gr karbo i alt. Har enda en versjon som jeg ikke har prøvd,men her er den. 100 gr smør 2ss olje 2,5 ss kakao 9 hasselnøtter 5 dr mandel essens 3/4 ts natreen (flytende) Blir litt å tygge på hvis man hakker nøttene ;) Enjoy! |
Sv: Nugatti
Takk for disse! De er hermed lagt inn i godisoppskriftene:D
|
Tusen takk! Akkurat hva jeg trenger i dag! :)
|
åhhh, genialt :sikle:
|
Har laget denne nå, og :_oy: URK! Nå skjønner jeg hvorfor du bruker USALTET smør.... ha ha :lol:
Det var skikkelig god nugatti-smak, men jeg skal nok bruke smør uten salt neste gang. :o |
Mmmmm, takk for oppskrift :blomster:
|
Lagde med vanlig smør jeg også,veggpryd og det smaker ikke bra!!Det var heslig! Men det er farlig godt med usaltet ;)
|
Sitat:
Må ta opp litt brød fra fryseren :smile: |
hva slags kakao bruker dere??
|
Jeg brukte kakaopulver fra regia,sånn lett pulver,det var nemlig det eneste jeg hadde i huset. Bakekakao kan sikkert brukes,men jeg er usikker på karbo innholdet i den. Vet ikke hva dere andre bruker av kakao varianter enten i mat eller drikke? I min lett variant så tror jeg det var 6 gram karbo i en pose,(eller var det 3???) men jeg husker ikke hvor mye det var i posen av pulver. :confused:
|
KANOON.... 1 000 takk:)
|
fisj, lurer på om jeg gjorde noe feil, synes smaken ble ekkel. Nesten sur på en måte? Femdobla oppskrifta siden jeg ikke har kryddermål og vet at 5krm= 1ts.
|
Sitat:
Prøvde den nå! Og NAM!:sikle: |
Fillern, dette kommer jeg heelt sikkert til å prøve i helgen:p
|
hmm vet ikke jeg..:/ Men det lukta ikke nugatti, lukta mer surt, lurer på om det kanskje var natreen? synes den lukter mer surt enn søtt egentli.. :(
|
Hva står "krm" for? Greit å finne ut slik at det ikke blir noe feil lissom:p Men tusen takk!! Settes stooooor pris på! Mannen min spiser alltid nugatti, så jeg må alltid se på boksen når jeg åpner skapet... noe som igrunn er litt selvpinende :rolleyes:
|
Krm er kryddermål!:)
Dvs bare bittelitt, lissom!:p |
Sitat:
|
hva som skjer med smaken om en bruker smør med salt?
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:53. |