![]() |
Lavt blodsukker på styrketrening
Jeg får skikkelig blodsukkerdropp når jeg trener styrke. Trener ikke kjempehardt, bare vanlig styrke i sal med instruktør på Elixia. Har merket det før også, men i dag var det skikkelig ille, lurte på hvordan jeg skulle klare å kjøre hjem. :eek: Klarte ikke å komme opp i "planke" på slutten for jeg skalv alt for mye i hele kroppen.
Spiste en fedonbar ca en time før treninga. Ellers har jeg pleid å spise yoplait 0,1 m lindberg müsli. Jeg skal over på ketolyse neste uke, og lurer på om dette vil bli værre når jeg har enda mindre karbohydrater i kroppen? Hvordan kan jeg evt forhindre det? Blir bare sånn på styrketreninga, merker det ikke på samme måte på spinning. |
Sv: Lavt blodsukker på styrketrening
Merkelig...
Jeg målte en gang bare for moro skyld. Jeg hadde 6,0 i BS før trening og 5,7 etter (målt en halv time etter trening). Det var ca 1 times økt med nokså hard styrketrening (RYP). Nå har jeg hatt et ketogent kosthold i 14 mnd sammenhengende. Hvis du nettopp har begynt, kan kanskje det være forklaringen? |
Jeg har levd på lindberg kost i 5 år, og er ikke i ketose. har merket dette de fleste gangene jeg trener styrke.
|
Ok. Har du målt BS, eller bare føler du det?
|
Jeg føler det. har ikke blodsukkermåler, men jeg kjenner kroppen min såpass godt nå etter en stund på lavkarbo, så jeg kjenner veldig godt når jeg får lavt.
|
OK, tenkte bare det kunne være noe annet som føltes omtrent på samme måten som lavt blodsukker.
|
Hmm, hva kan det evt være?
|
Sitat:
|
Sitat:
Hva slags treninger det snakk om? F.eks bodypump eller mrl eller lignende? I så fall er denne type trening egentlig utholdenhetstrening med veldig høy intensitet. Du bruker hele kroppen, og dette kan være en tung treningstype å gjennomføre på lavkarbo. Jeg har gått over til å kjøre ren styrke for seg og ren utholdenhet for seg mens jeg er i ketose. Syns slike kombinasjonsaktiviteter blir litt vel tungt!:boxing: |
Sitat:
Derfor syns jeg det er merkelig, ville heller trodd jeg skulle oppleve det på utholdenhetstimer som spinning o.l. |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06. |