![]() |
Ovnsbakte grønnsaker med pastasaus
Hei! :) Dette har vi hatt til middag i dag, mmm....
Pastasaus: 400 g svinekjøttdeig 1 glass dolmio ekstra krydret pastasaus Landlord haddede tomater m/hvitløk - 1 boks 1 løk Grønnsaker: Purreløk 80 g Rød paprika 110 g Gulrot 100 g Squash 200 g Cherry tomater 100 g Ost 134 g La grønnsakene i en ildfast form og brukte 880 gram av sausen og blandet sammen med grønnsakene. Så la jeg osten i skiver på toppen. Gratinerte det i ovnen på 200 grader i 25-30 minutter. :D Resten av sausen fikk datter i huset sammen med pasta, veldig greit. :) Så spiste jeg 1/3 og da ble innholdet som følger: Kalorier: 411,5 Karber: 22.6 Protein: 31.8 Fett: 20.2 Ikke veldig lav karbo men veldig bra i vedlikeholdsfasen, derfor jeg bruker mager kjøttdeig også. :) |
Sv: Ovnsbakte grønnsaker med pastasaus.
Skriver den på lista mi! :)
Hvis man vil variere med hvit saus: Kok opp et par dl fløte. hiv oppi en boks med smøresost med hvitløk. La smelte. Krydre med nykvernet pepper, litt salt, og f.eks hakket vårløk. |
Sv: Ovnsbakte grønnsaker med pastasaus.
Nam - nam - pastasaus......
|
Sv: Ovnsbakte grønnsaker med pastasaus
Ja, for en pastaelsker som meg så er denne fantastisk, og jeg savner faktisk ikke pastaen, utrolig nok!! :)
|
Sv: Ovnsbakte grønnsaker med pastasaus
Vær forresten obs på at det kan virke litt tørt når man lager det, men grønnsakene gir fra seg mye væske så det blir ikke det etter å ha stått i ovnen. :)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:10. |