![]() |
Ønsk meg velkommen tilbake igjen!
Igår hadde jeg lyst til å dø på meg selv, da vekta viste 97 kg!! Det er mitt "skumle tall" pga når jeg startet å slanke meg i april, var det startvekta mi! NOOO !! :(
har lenge tenkt på om jeg skulle fortsette med lavkarbo eller grete roede (telle kcal) og har prøvd meg på kaloriene.. noe som ikke har fungert! :mad: Så nå trenger jeg en pangstart, dvs jeg vil kjøre på noe lignende ketolysekuren! Det fungerte så bra sist gang! Ett problem er at jeg går på noen tabletter som heter 30 days, de skal liksom gjøre at man blir slankere rundt midjen (hehe, det gjenstår bare å se). Men jeg har lest at de kan ødelegge ketosen.. Så den er jo litt drit. Sånn ellers, sliter litt med hvordan jeg skal fullføre lavkarbo, dvs vet ikke om jeg skal kjøre på ketolyse eller lindberg. Om morgenen å til lunsj syntes jeg det er vanskelig å spise lavkarbo! Om morgenen orker jeg aldri å lage mat, og orker ikke lage noe dager før heller.. så jeg napper som regel til meg et grønt, surt eple. Lunsj er med andre studenter, der med vil jeg ikke skille meg ut med å spise kyllingvinger med rømme mens de andre knasker på tørre spelt knekkebrød :p Så jeg vurderer at en dag med mat skal se ca ut som dette: Frokost: en frukt (gjerne eple) Lunsj: 2 Rugsprø med pålegg Middag: valgfritt, men uten karbs (kjøtt, rømme/saus, grønt) Kwells: Salat/eggerøre osv. Så dette blir jo ikke helt ketolysevennlig.. Men tror dere dette vil fungere? Tar gjerne imot lunsjtips!! Har ikke kantine på skolen, så vi må handle på Rimi. Har tilgang på mikro :) Takk for oppmerksomheten :D Og ønsk meg lykke til!! I totally need it :) |
Sv: Ønsk meg velkommen tilbake igjen!!
Velkommen og lykke til! :)
Den menyen din ser litt.. kalorifattig ut? Også for lite proteiner - prøv å ligge på minst 1 gram protein pr. kg kroppsvekt pr. dag - dvs minst 97 gram proteiner :) Og frokost er viktig! Da starter du opp forbrenningen for dagen, og du får energi, osv osv. Prøv og bestem deg for en filosofi, uansett hva det skal være, så tror jeg det blir lettere for deg. Kanskje Lindberg er noe for deg? |
Sv: Ønsk meg velkommen tilbake igjen!
Hvis det er lindberg du går for, så vil jeg anbefale yoplait 0,1 youghurt med musli til frokost. Det er lett og kjapt, trenger ikke mye forberedelser. Man får omtrent 1 neve musli oppi sammen med youghurten.
|
Velkommen tilbake! :)
Jeg tror vi begynte på ketolyse samtidig...? I oktober? Jeg begynte den 12.okt. Så du føler at ketolyse er for krevende å følge? Jeg har holdt på en god stund nå og er jo fortsatt fornøyd med den da :) |
Sitat:
Ellers er omelett også kjapt å lage (rør sammen et par egg med litt vann/fløte, la stivne i panna på lav varme, hiv på f.eks noen skiver chorizo, litt purre og ost på toppen. la osten smelte. Avkjøles over natta). Perfekt lunsj. Også veldig lett å imponere folk med :ja: |
Sitat:
Sitter på skolen nå, og tenkte å mekke meg en gresk salat med kjøttboller senere :D Ja jeg begynte ketolyse i oktober tror jeg.. gikk i 2 mnd, den siste måneden gikk jeg ikke ned, derfor gikk jeg over til lindberg (og sprakk som pokker), så lavkcal.. Ja jeg sliter litt med ketolyse, rett og slett for jeg syntes det er litt dyrt, samtidig så jeg er veldig glad i å spise ute! |
Sitat:
|
velkommen tilbake og lykke til med valg av kur!! for som andre har nevnt så tror jeg det er veldig viktig å følge noe....
|
Sitat:
Hadde jeg hatt valget, hadde jeg heller spist ute enn å bruke tid på kjøkkenet hjemme ;) |
Sitat:
Jeg har prøvd de tablettene og de funka ikke på meg i alle fall... 400 kroner rett i dass. Men de anbefalte å ta noe annet ved siden av da, som kosta et par hundre ekstra og det gadd jeg ikke. Det var hvis man fikk treg mage av 30 days og det fikk ikke jeg... Men de sier jo at de virker på noen, så det er mulig de virker på deg.. :) |
Sitat:
Jeg tviler på at de funker, men ei venninne overbeviste meg så kraftig :p Hun er en slank jente som gikk inn 7 cm rundt midjen ved å bare ta dem.. Da ble jeg solgt :p |
Jeg har kjøpt meg 30 days og oxytarm :D. Tenkte jeg skulle prøve dem neste uke. Har fått så mange gode tilbakemeldinger på dem, men får nå se om det blir noen mindre cm på meg. Hadde vært fint, men skjer det ikke så blir det ingen krise:p. Det jeg er usikker på er hva slags mat man kan spise, det går vel greit med lavkarbo mat:confused:..
|
Selvsagt verdt forsøket, spesielt hvis dere kjenner noen det har funka på. :)
Ville jo gjerne at det skulle funke på meg jeg også, men for meg tror jeg bare det er kostholdet som betyr noe... har prøvd MAAAANGE forskjellige vidundertabletter fra helsekost før! :cool: Uansett - lykke til! :) |
Jeg har lest at 30 days anbefaler lavkarbo kost.. altså lite karbohydrater. Men ikke ketose, for jeg tror tablettene ødelegger ketosen..
|
Sitat:
|
Sitat:
Ikke vet jeg, jeg vet bare at de funka ikke på meg (og jeg var relativt normalvektig da jeg spiste dem, men ville ha bort magepølsa som de jo nettopp lover at de skal ta...:rolleyes: ) Anyways: Lykke til med kostholdet!! :heia: Og duh, det trenger ikke bli så dyrt!! Se etter gode tilbud rundt omkring, og spar deg for slike tablett-kjøp... ;) |
hmm.. vel som sagt så skal man ikke være i ketose, dvs ca lindberg. og der spises vel ikke fettet ?
|
Sitat:
|
Ja da er vi to :p er nok en grunn til at lindberg ikke funka helt for meg. litt for mye fram å tilbake, og litt for mye lovlig mat :p
|
Sitat:
|
Sitat:
Og disse A- B- og C-måltidene (eller noe slikt) :confused: Nei, jeg er en aaaltfor enkel sjel til slik en innviklet livsstil... :o |
hehe. men en gang i blant hadde det vært godt med grov pasta eller villris :)
|
Sitat:
Men det er vel lov å spise slikt hver dag på Lindberg!? Så da hadde jeg antagelig endt opp med det til alle måltider, og sett ut deretter... :eek: :lol: |
Sitat:
|
Sitat:
Ikke fett altså!?!? :blinke: Og slik vil noen leve?!!? :eek: Nei, takke meg til fett, fett og atter deilig fett jeg :sikle: |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:23. |