![]() |
Grønnsaker som ikke gir økning i blodsukkeret
Leste akkurat en forskningsartikkel her om at løk ikke gir økning i blodsukkeret. Finnes det andre grønnsaker som oppfører seg lik løken i kroppen vår, dvs. at den ikke gir blodsukkerøkning????
|
Sv: Grønnsaker som ikke gir økning i blodsukkeret
Har du boka "Slank med ketolysekuren"? Der står det opplistet hvilke grønnsaker som er bra for oss på kuren, og hvilke som ikke er der. Jeg er ikke så inne i detaljene med "blodsukkerøkning", men regner med at det er dette du er ute etter?
Hvis du prøver å søke på dette forumet (ja, det er vanskelig - jeg sliter selv med søkingen!), så er det flere grønnsakstråder med gode tips til hva som er bra å spise. Bare sånn i full fart, uten å tenke meg noe særlig om: :)Spis løk, brokkoli, blomkål, salat, agurk, tomat (i begrensede mengder), spinat, avokado, paprika, stilkselleri :(Unngå rotfrukter, potet, erter, mais Regner med å bli korrigert/supplert av andre. :rolleyes: |
Paprika kommer an på fargen. Den røde er søtest, gul litt bedre og grønn den beste om man tenker i forhold til antall karber!:eek:
|
Forstår hva dere mener, men tenkte mer sånn at løken faktisk ikke gav blodsukkerøkning i det hele tatt. Spiser allerede ganske så bra med grønnsaker, og vet hvilke som har få karber i seg. Aha.....kombinert med GI tabellen til Fedon må jo resultatet bli knall!!! Grønnsaker med lavt karbohydratnivå og lav GI mener jeg:):):) *løpe bort til bokhylla og finne fram Fedon bøkene som har stått og støvet ned noen år*
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:35. |