![]() |
Meksikansk kyllingsuppe
Dette er verdens aller beste suppe. Har du god tid en dag og skal kose deg er dette en sikker vinner :)
4 løk 1 chilli (eller pulver) 3 fedd kvitløk 1 l vann 2 buljongterninger 1 glass medium tacosaus 1 boks hakkede tomater 3 kyllingfileter +++ Hakk opp løk, kvitløk og chili. Freses i olje i panna/gryten. Tilsett vann og buljong. Kok opp og tilsett tacosausen og tomater. Kok i 2 timer (på svak varme) Tilsett så kyllingfilèene og kok alt 1 time til. Denne skal egentlig spises med tacochips, creme fraiche og ost i tallerken deretter suppe. Men kutter du chipsen smaker det minst like godt! Nam nam…… |
Sv: Meksikansk kyllingsuppe
skal kyllingen hakkes opp og?
|
mmmm,dette hørtes godt ut...
I sverige får man jo også kjøpt poser med ferdig tacokrydret kylling i biter (utrolig god i salat!!) som sikkert også er godt til denne retten!! :) |
Sitat:
|
Minner alle om denne igjen for den er skikkelig snadder! Den skal jeg lage i dag! :love:
|
Spennende. Denne vil sikkert mannen min elske.
Men altså...suppa skal kokes i tre timer totalt! Det er jo vanvittig mye. Jeg vet ikke om jeg gidder å passe på en gryte så lenge. Noen som har prøvd med kortere koketid? Jeg kan ikke se hvorfor det skal gå an, hverken chili eller løk trenger å kokes så lenge. |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:18. |