![]() |
Brødoppskrift - kan denne brukes?
Hei. Helt ny på dette her.
Jeg har fått en oppskrift på brød som en venninne av meg har gått på. Har ikke noe med lavkarbo å gjøre, men hun har spsit dette på grunn av mageproblemer. Er dette noe vi kan spise? Rugbrød 1 kg siktet rug 1 kg sammalt rug 1 pk gjær 4 dl linfrø 6 dl solsikkekjerner 4 ts (strøkne) havsalt 2 - 3 dl olivenolje 1,8 dl lunkent vann -heves i minst 3 timer, -og gjerne over natta. -fordeles i 3 godt smurte brødformer. -stekes på nederste rille i ca 45 minutter på 225'C |
Sv: Brødoppskrift - kan denne brukes?
På lindberg-kost ser jeg ingenting i veien for å spise det brødet :) Men husk at det er et c-måltid :ja:
|
Her er en oppskrift på lavkarbobrød:
Det er ca 8 gram karbohydrater pr 100 gram, det er jo ganske bra. 1 boks Creme Fraiche 1ss bakepulver 8ss linfrø 150 g kruskakli 100 g sesamfrø 100 g solsikkefrø 6ss olje(smakløs olje) litt salt(etter smak) 8 egg Pisk eggene, ha i resten av ingrediensene. Hell alt i en brødform dekket med bakepapir(ellers sitter brødet fast) Stek i 1 time på 200 grader. Jeg bruker å tilsette valnøtter for litt ekstra smak, har også bakt det med soltørkede tomater og oliven i, kjempegodt!! |
Sitat:
Denne oppskriften har jeg fått av noen også, og satt nettopp og lurte på karb innholdet :D Ser du har opplyst om det. Tusen takk :) Er det et stort brød eller?? |
knallfin oppskrift !:) den skal prøves!
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:46. |