Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Spørsmål (om polyoler) (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24703)

storemor 07-03-09 11:56

Spørsmål (om polyoler)

Er poyoler ok på ketolyse kuren? Er litt usikker på hvilke søtstoffer man kan spise.:confused:

Gracella 07-03-09 16:17

Sv: Spørsmål

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av storemor (Innlegg 672325)
Er poyoler ok på ketolyse kuren? Er litt usikker på hvilke søtstoffer man kan spise.:confused:

Polyoler er fellesbetegnelse på sukkeralkoholer og er i utgangspunktet ok på ketolyse.

Spitsy 05-04-11 20:34

Eg var i ketose søndagen men er ikke i ketose i dag. Spiser mellom 9 - 13 karbs for dag. Men, har spist atkins sin sjokolade som er god del polyoler i (sukkeralkohol) og nå er ikke i ketose lenger. Og det kan da være grunnen? Er skikkelig surt, for eg trodde dem var lov. Er så utrolig grett å bare spise enn sånn når man er på lang tur lissom.

<insert_scary_name_here> 05-04-11 21:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Spitsy (Innlegg 1075992)
Eg var i ketose søndagen men er ikke i ketose i dag. Spiser mellom 9 - 13 karbs for dag. Men, har spist atkins sin sjokolade som er god del polyoler i (sukkeralkohol) og nå er ikke i ketose lenger. Og det kan da være grunnen? Er skikkelig surt, for eg trodde dem var lov. Er så utrolig grett å bare spise enn sånn når man er på lang tur lissom.

Det kan godt være den som er grunnen ja. Noen tåler dem, andre ikke....

Timiane 05-04-11 21:10

Sv: Spørsmål (om polyoler)

Min erfaring med atkins er at vekten stopper veldig opp. Har ikke til nå gått ut av ketose pga dem. Jeg har sluttet helt med de, blir jeg sjokolade sugen, lager jeg sjoko krem.
Prøver å holde meg unna søtsaker, når man har gjort det en stund, går det overrasskende greit. Selv for en sjokoholiker:)

Jeg mener jeg leste en plass at atkins barene ikke er lov på ketolyse.

Kitsu 05-04-11 21:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Spitsy (Innlegg 1075992)

Jeg faller ut av ketose av en bar - og,ja, jeg er sikker, har testet det ganske godt. Er surt, for som du sier, er grei "reisemat".

marinor 11-05-11 17:44

Sv: Spørsmål (om polyoler)

Ville bare fortelle at da har jeg prøvd meg ut med ulike godtteri ( litt godtterier må man jo kunne unne seg på lørdager, om man tåler dem da :O) )
Jeg har prøvd ut: vivil cream ( fikk på sukost, men de har dem ikke på alle)
de Bron pepperminte (sunkost)
de Bron Fruit and juice toffees
Atkins bar
Her i huset har ingen av oss ramla ut av ketose :O) Så vi bruker dette som lørdagsgodt :O)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.